دخالت در اعتراضات داخلی ایران اشتباه محاسباتی غرب بود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 16:47

دخالت در اعتراضات داخلی ایران اشتباه محاسباتی غرب بود

شماره: 20646
Aa Aa

برخی کشورها مشخصا انگلیس نقش سیاسی و تحریک کننده داشتند و به اغتشاشات دامن زدند. تعداد قابل‌توجهی از این افراد در ایران بازداشت شدند.

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
دخالت در اعتراضات داخلی ایران اشتباه محاسباتی غرب بود

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه  جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود گفت:

با توجه به نفوذ ایران در منطقه حل مسائل منطقه بدون حضور ایران میسر نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او در مورد چگونگی ادامه و پیگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها در امان ادامه داد:

جمع‌بندی این بود که مسیر برای رسیدن به گام‌های نهایی ادامه یابد. جزئیات مجدداً در این نشست مورد تبادل نظر قرار گرفت و همچنان توافق بر روی میز است. متأسفانه رویکرد دولت آمریکا رویکردی توأم با سرگردانی است و مواضع آنها منفی است و رفتار و پیغام‌هایشان چیز دیگری است. معتقدیم امکان دستیابی به توافق وجود دارد و اگر اقدام سازنده‌ای از سوی طرف مقابل صورت بگیرد زمینه برای اجرای توافق وجود دارد. جواب باید عملیاتی باشد و اینکه آنها مذاکره می‌کنند نشان دهنده این است آنها باید گام عملی بردارند و بارها اعلام کردیم که سیاست خارجی ایران به برجام و میز مذاکره گره نخورده است و ایران سیاست‌های خود برای ارتباط با همسایگان را دنبال می‌کند.

او درباره اتهام رئیس جمهور اوکراین به ایران درباره پهپادها گفت:

اتهام‌زنی به این و آن و به ایران مشخصاً کمکی به مردم و رهبران این کشور نمی‌کند. بار دیگر تاکید می‌کنیم ما بخشی از جنگ در اوکراین نیستیم و برای کمک به حل بحران و استقرار صلح آمادگی داریم و ادبیات تهدیدآمیز را از سوی هر مقامی که باشد غیرمسئولانه می‌دانیم که پیامدهای سیاسی و حقوقی این اظهارات تهدیدآمیز را متوجه دولت اوکراین می‌دانیم.

کنعانی در مورد گفتگو با عربستان گفت: سیاست ما در ارتباط با عربستان و روند مذاکرات دو کشور سیاست روشنی است و بنظر می رسد دو طرف درباره استمرار روابط سازنده اتفاق نظر دارند.

وی عنوان کرد:

به دولت‌هایی که در زمینه اغتشاشات بازی کردند هشدار دادیم که اعتراضات در ایران حقوق شهروندی مردم ایران بوده و می‌توانند حقوق را مطرح کنند اما اینکه از بیرون در این مورد دخالت کنند ایران این را نمی‌پذیرد. دخالت غرب در اعتراضات داخلی ایران اشتباه محاسباتی آنها بود. آثاری که ما در حوزه سیاسی می بینیم دال بر این است که اطمینان حاصل کردند که محاسباتشان غلط است و الان اعلام می‌کنند ما دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم. اقدامات غیرقانونی و مداخلات غربی‌ها ایران نقش آنها را فراموش نمی‌کند و در حساب آنها منظور خواهد کرد. برخی کشورها مشخصا انگلیس نقش سیاسی داشتند، نقش آن‌ها تحریک کننده بود و به اغتشاشات دامن زدند و تعداد قابل‌توجهی از این افراد در ایران بازداشت شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان