دستاوردهای صنایع فضایی شاهدی بر شکست تحریم‌ها است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 22:13

دستاوردهای صنایع فضایی شاهدی بر شکست تحریم‌ها است

شماره: 20781
Aa Aa

با دستیابی به توانمندی علمی استقرار ماهواره بومی در مدار ژئو تهدیدها و تحریم‌های دشمن در پخش شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای بی‌اثر خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
دستاوردهای صنایع فضایی شاهدی بر شکست تحریم‌ها است
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در دومین جلسه شورای‌عالی فضایی در دولت سیزدهم از پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت فضایی ابراز رضایت کرد.
به گزارش اسپادانا خبر، او توفیقات حاصل شده در این زمینه را شاهدی بر شکست تحریم‌ها و تلاش برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران و عقب نگه داشتن کشور از صنایع پیشرفته دنیا دانست.

او در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای تدوین چشم‌انداز ۱۰ ساله صنعت فضایی بر هم‌افزایی ظرفیت‌های کشور در حوزه فضایی و همچنین استفاده از همه زمینه‌های مساعد ایجاد شده برای ارتقای صنعت فضایی کشور تاکید کرد.
رئیسی با اشاره به مغلطه و فضاسازی دشمن برای محدود کردن دستاوردهای صنعت فضایی کشور به کاربردهای نظامی صنعت فضایی را از جمله صنایع پیشران دانست که با ارتقای صنایع و علوم و فنون رشته‌های دیگر افزایش قدرت کشور را موجب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ایران از جمله معدود کشورهایی است که به فناوری پرتاب فضاپیما دست یافته است افزود:

با ادامه تلاش‌ها و دستیابی به توانمندی علمی استقرار ماهواره بومی در مدار ژئو تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در عرصه پخش شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای بی‌اثر خواهد شد.
رئیسی دانشمندان این صنعت را سرمایه‌ای بزرگ برای کشور دانست و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای علمی و تحقیقاتی فعالان این صنعت، هزینه در عرصه علوم و صنایع فضایی را نوعی سرمایه‌گذاری پربازده برای کشور دانست:

علوم و صنایع فضایی امروز یکی از عرصه‌های پررونق اقتصادی و تجاری در دنیاست و فعالیت‌های ما در این عرصه نیز باید معطوف به تجاری‌سازی این علوم و صنعت باشد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان