رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تحریم شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 18:58

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تحریم شد

شماره: 19869
Aa Aa

کشور‌های اتحادیه اروپا با ادعای ارائه تسلیحات ایران به روسیه موقتا درباره اعمال تحریم ضد هشت فرد و نهاد ایرانی به توافق رسیدند.

تحریم های اروپا علیه ایران در هفته جاری اعمال می‎شود؛
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تحریم شد

کشور‌های اتحادیه اروپا با ادعای ارائه تسلیحات ایران به روسیه موقتا درباره اعمال تحریم ضد هشت فرد و نهاد ایرانی به توافق رسیدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سید حجت‌الله قریشی، مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سردار سعید آقاجانی یکی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار دارند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ریاست جمهوری فرانسه نوشته است تحریم های اروپا علیه ایران در این هفته اعمال می‎شود.

همزمان حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از بازدید از خانه «ای‌بی» (بیماران پروانه‌ای) گفت که دست‌کم ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و غربی در فهرست تحریم‌های این وزارتخانه خارجه قرار می‌گیرند.

او گفت:

تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه اسامی تعدادی از نهادها، موسسات، مقام‌ها و اشخاص خارجی که هم در تحریم‌ها نقش داشتند و ترور انسانی را علیه بیماران خاص ما از جمله بیماران پروانه‌ای رقم زدند و هم در خصوص برخی از مقامات و‌ موسساتی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت، افراط گرایی و تروریسم کردند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد.

  •  

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان با رد برخی ادعاهای غیر مستند درباره مواضع ایران آن را ناشی از سیاست‌های مغرضانه کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست:

موضع قطعی ایران از آغاز جنگ در اروپا مخالفت با درگیری و جنگ بوده است.

رئیسی با اشاره به جنگ هشت ساله و خسارت‌باری که از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و با عاملیت صدام به ایران تحمیل شد گفت:
هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ را ندارد لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت‌های گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک برای پایان یافتن جنگ در اروپا بهره گیرد.

رئیس جمهور، میزبانی ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را یکی از فرازهای روابط دو ملت و نشان‌دهنده دیدگاه و استراتژی ملت ایران در ایستادن کنار مظلومان توصیف کرد:

در شرایط فعلی هم تهران و هم «ورشو» باید با ارائه راهکارهای مناسب به دنبال ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری باشند.

  •  

اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه ایران با موضوع ارسال پهپاد به روسیه موافقت کرد.

نمایندگی جمهوری چک که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد با انتشار توییتی از موافقت اعضای اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در رابطه با ادعای نقش پهپادهای ایران در جنگ اوکراین خبر داد.

سفیر چک در اتحادیه اروپا در توییتر نوشت:

سفیران اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه موسسات تامین کننده پهپادهای ایرانی مورد استفاده در جنگ اوکراین توافق کردند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند دارایی‌های سه فرد و یک نهاد مسئول تحویل پهپاد را مسدود کرده و همچنین آماده هستند تحریم‌ها را علیه چهار نهاد ایرانی دیگر که قبلا در فهرست تحریم‌های قبلی قرار داشتند گسترش دهند.

  •  

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن یادآوری موضع جمهوری اسلامی در قبال جنگ اوکراین گفت:

ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

«حسین امیرعبداللهیان» در توییتی از تماس تلفنی خود با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و نوشت:
«امروز در تماس تلفنی جوزف بورل به وی یادآور شدم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین است. ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست».
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان