سند برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امضا شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 19:10

سند برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امضا شد

شماره: 20553
Aa Aa

ابراهیم رئیسی گفته گسترش همکاری کشورهای همسو فشار جبهه استکبار را خنثی میكند و همکاری‌های دو کشور در برابر آمریکا از عوامل تعمیق روابط است.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به تهران سفر کرد؛
سند برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امضا شد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در دیدار وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت:

ظرفیت‌های فراوان ایران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین بستر مناسبی برای توسعه روابط ایران و کشورهای این منطقه از جمله نیکاراگوئه است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

گسترش همکاری بین کشورهای همسو یکی از راه‌های خنثی کردن فشار جبهه استکبار است.

 

42

وی با اشاره به روابط خوب دو جانبه ایران و نیکاراگوئه و همکاری‌های مثبت و سازنده دو کشور در نهادها و سازمان‌های بین المللی مقاومت در برابر دشمنی‌ها و فشارهای استکبار به‌ویژه آمریکا را از عوامل تعمیق روابط و همکاری‌های دو کشور دانست.

در این دیدار «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز با اشاره به اقتدار و مقاومت درس‌آموز ایران در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکا از اهمیت تدوین و اجرای سند جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت و بر تسریع و تقویت گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

  •  

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دنیس مونکادا، وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در محل وزارت امور خارجه دیدار کردند.

امیر عبداللهیان با ابراز خرسندی از سطح مناسبات دو کشور روابط فی‌مابین در حوزه سیاسی را در سطح ممتاز ارزیابی کرد:

همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت‌دار دو کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری به عالی‌ترین سطح را مورد تاکید قرار داد.

او با استقبال از امضای برنامه جامع همکاری‌های دو کشور آن را یک نقشه راه جدید و راهبردی برای گسترش روابط دو کشور ارزیابی کرد.

در پایان این دیدار سند برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیکاراگوئه به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

شایان ذکر است دنیس مونکادا، وزیر خارجه نیکاراگوئه به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در زمینه توسعه همکاری‌ها و بررسی راههای گسترش همکاری‌های فی‌مابین و همچنین مشارکت در سومین نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران سفر کرده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان