شورای نگهبان تا لحظات آخر می‌تواند در صلاحیت ها تجدید نظر کند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 19:01

شورای نگهبان تا لحظات آخر می‌تواند در صلاحیت ها تجدید نظر کند

شماره: 13645
Aa Aa

مبنای شورا نظارت استصوابی است و اگر در خلال مناظره‌ها مشخص شود فردی صلاحیت داشته اما صلاحیتش را از دست داده می‌تواند تجدید نظر کند.

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان ایران؛
شورای نگهبان تا لحظات آخر می‌تواند در صلاحیت ها تجدید نظر کند

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان ایران گفت:

چون مبنای شورا نظارت استصوابی است اگر در خلال مناظره‌های نامزدها مشخص شود فردی صلاحیت نداشته یا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیتش را از دست داده شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می‌تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد. 

به گزارش اسپادانا خبر، سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان ضمن هشدار به عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت:

"معنی ندارد کاندیدایی بگوید چرا خانمی که در ماشین نشسته را دعوت به حجاب می‌کنید؟ ماشین فضای عمومی است و حجاب هم جزو متن دین است امر به حجاب هم امر به دین است و این کاندیدا بعدا می‌خواهد بیاید و قسم بخورد من به اسلام عمل می‌کنم. از کاندیدا‌های مورد تائید می‌خواهم که مراقب حرف هایشان باشند و تخریب نکنند و تهمت نزنند و خلاف واقع نگویند.

 عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در صداوسیما که گفته بود:

"چرا باید به دختر خانمی که وقت گذاشته و تحصیل کرده است، پیامک بدهیم و بگوییم شما حجابت را در ماشین رعایت نکردی و به آنها استرس وارد کنیم؟"

پیشتر هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، روز ۱۷ اردیبهشت ماه گفته بود:

چون مبنای شورا نظارت استصوابی است اگر در خلال مناظره‌های نامزدها مشخص شود فردی صلاحیت نداشته، یا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیتش را از دست داده، شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می‌تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد. 

 

منبع| دیده بان ایران

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان