شورای نگهبان تا لحظه آخر می تواند در صلاحیت نامزدها تجدید نظر کند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 18:33

شورای نگهبان تا لحظه آخر می تواند در صلاحیت نامزدها تجدید نظر کند

شماره: 13413
Aa Aa

نظیف گفته اگر در مناظرات مشخص شود که فردی صلاحیت نداشته یا داشته اما الان صلاحیت خود را از دست داده شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ایران؛
شورای نگهبان تا لحظه آخر می تواند در صلاحیت نامزدها تجدید نظر کند

طحان نظیف، عضو شورای نگهبان ایران گفت:

انتخابات عرصه خودنمایی و بازی با احساسات مردم نیست که هرکس در خود مختصر توانی را ببیند بیاید و مثلاً یک هیجانی را ایجاد کند. انتخابات یک عرصه کاملاً معقول و منطقی است و قرار است اتفاق مهمی برای ۴ سال آینده سرنوشت کشور در آن رقم بخورد بنابراین کسانی که شرایط آن را دارند و ‌توان اجماع سازی و توان اداره کشور را دارند و می‌توانند در اداره کشور موثر واقع شوند همیشه عدد آنها مشخص است و شورا به آن رسیده است. از این حیث شما می‌بینید در هر دوره تعداد داوطلبان نهایی با ادوار دیگر متفاوت بوده است اما شخصاً فکر نمی‌کنم در این دوره نیز تفاوت چندانی با ادوار قبلی داشته باشیم و انبوهی ۴۰ تا ۵۰ نفری از داوطلبان تأیید شوند. حداقل سابقه این نبوده و مردم هم فکر میکنم چنین انتظاری ندارند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت:

مبانی ما نظارت استصوابی شورای نگهبان است اما اگر در خلال مناظرات مشخص شود که فردی صلاحیت نداشته یا صلاحیت داشته اما الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیت خود را از دست داده است شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می‌تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان