فقر مطلق را کاهش می‌دهم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 - 15:47

فقر مطلق را کاهش می‌دهم

شماره: 25680
Aa Aa

اقلام مورد نیاز مردم را با کرامت در منزل آنان تحویل خواهیم داد| مشکل مسکن را حل و مسکن ایرانی اسلامی را دنبال می‌کنم| دولت قبل از شهید رئیسی تصمیم به گران کردن کشور داشتند اما ما تلاش می‌کنیم دست سوداگران را قطع کنیم.

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری؛
فقر مطلق را کاهش می‌دهم

علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک برنامه تلویزیونی گفت:

برنامه‌های پنج‌ساله برای کشور مهم است البته در دنیا این برنامه‌ها مدام اصلاح می‌شود. در ایران نیز برنامه‌های از طریق لوایح و طرح‌ها قابل اصلاح است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با اشاره به قانون برنامه هفتم گفت:

کسی که قانون را قبول نداشته باشد نباید خودش را برای انجام هر کاری پیشنهاد دهد. نوشتن برنامه یک بخش است اما اجرای آن بسیار مهم و اساسی است. نیاز به اولویت بندی هم دارد. ضمن این‌که رییس جمهور هم باید در جریان باشد تا سرش کلاه نگذارند. فناوری و هوشمندسازی علاوه بر تسهیل برای نظارت بر مسوولان هم هست.

او ادامه داد:

تولید در راس امور است. برای تولید می‌شود با تکیه بر مردم می‌توان بسیج هماهنگی ایجاد کرد. ۷۰ درصد مردم بسته‌های معیشتی دریافت خواهند کرد تا سر گرسنه بر بالین نگذارند. با این کار فقر مطلق را کاهش می‌دهم. با آموزش دادن مردم شرایط را برای آن‌ها به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم تا توان خرید آنان افزایش یابد و سفره‌های‌شان وسیع‌تر شود.

وی در تشریح برنامه‌های دولتش در حوزه مسکن گفت:

۲۶ میلیون خانوار ایرانی داریم. یک چهارم آنان که عددی بین ۲۳ تا ۲۵ درصد است مسکن ندارند. خانه‌دار شدن تقریبا تبدیل به آرزوی دوردست شده است. معتقدم با تجربه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایم ظرف چهار سال دغدغه مردم برای مسکن را رفع می‌کنم. دولت باید بسترسازی کند تا مردم وارد کار شوند. دولت قبل از شهید رییسی تصمیم به گران کردن کشور داشتند اما ما تلاش می‌کنیم دست سوداگران را قطع کنیم. مسکن ایرانی اسلامی را دنبال می‌کنم. اجاره‌داری حرفه‌ای و سایر سیاست‌های مسکن جزو بسته مسکن بنده است به طوری که طی چهار سال دغدغه مسکن مردم را حل می‌کنم.

وی ادامه داد:

تفاهم‌نامه‌ای با دولت در جهت تامین و توزیع معیشت مردم نوشته و اقدام کردیم. گوشت ران گوسفند در میادین کیلویی 317 هزار تومان عرضه می‌شود. ما اقلام مورد نیاز مردم را با کرامت در منزل آنان تحویل خواهیم داد. باید یارانه را به حلقه آخر تحویل به مردم تحویل داد. همین کاری که در حوزه نان اتفاق افتاد مثل شرایطی که در نان اتفاق افتاد و نان گران نشد. مفسدان اقتصادی و دلال‌ها با شیوه جاری حذف شدند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:

مدیریت محلی فدرالیزم نیست. این مدیریت باید در خدمت حکومت مرکزی و ملی قرار گیرد در این صورت به سرعت می‌توان امور کشور و مردم را پیش برد.

وی ادامه داد:

5800 کیلومتر ساحل داریم اما به آن‌ها بی‌توجه هستیم. مردم این مناطق در کپَر زندگی می‌کنند. انتقال آب از دریا به بخش‌های مرکزی کشور خوب است اما بهتر است صنایع به کنار سواحل ساخته شود. با خدمت‌رسانی به کشتی‌ها درآمدهای بزرگ و عجیبی برای کشور خلق کنیم. استفاده از مخازن غذایی در دریا نیز درآمد کشور را افزایش می‌دهد. با این کار سواحل مکران قابل توسعه است و این سواحل را توسعه می‌دهیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان