مسائل خوزستان باید طبق دستور رهبر انقلاب حل و فصل شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 21 ارديبهشت 1403 - 0:49

مسائل خوزستان باید طبق دستور رهبر انقلاب حل و فصل شود

شماره: 14205
Aa Aa

او گفته اعتراض، حق روشن مردم است. تعداد اندک چند ۱۰ نفر را کنار می‌گذاریم. بقیه مردم اعتراض به‌حقی داشتند که می‌خواستند مشکلات حل شود.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران؛
مسائل خوزستان باید طبق دستور رهبر انقلاب حل و فصل شود

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در هشتاد و چهارمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت:

مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد:

این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است. با حضور آقای جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان امیدوارم بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستوری که مقام معظم رهبری داده‌اند ادامه پیدا کند.

او با بیان اینکه مجموعا در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۵۷ سد ملی تکمیل و بهره‌برداری شده است یادآور شد:

از قبل و بعد انقلاب تا قبل دولت یازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت که در این دو دولت ۵۷ سد به بهره‌برداری رسیده است و این سدها برای حفظ آب و خاک و در سیل هم برای حفظ جان مردم بسیار مهم است. این سدها برای کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد.

روحانی افزود:

قبلاً ‌باران در خوزستان می‌بارید و بعد از آن گرد و خاک و کل برق استان قطع می‌شد و مردم مدت‌ها دچار مشکل تأمین برق در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بودند. همه قرقره‌های مسیر انتقال برق تعویض شد. کار بزرگی بود که ماه‌ها گرفتار آن بودیم. مدت طولانی خوزستان دچار مشکل گرد و غبار بود که برای حل این مشکل بخش بزرگی از جنوب خوزستان نهال‌کاری شد. کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است و اگر امسال دچار خشکسالی که در ۵۰ سال اخیر بی‌نظیر است، نمی‌شدیم این مشکلات ایجاد نمی‌شد. باید مشکلات مردم حل شود. اعتراض، حق روشن مردم است. تعداد اندک چند ۱۰ نفر را کنار می‌گذاریم. بقیه مردم اعتراض به‌حقی داشتند که می‌خواستند مشکلات کشاورزی، نخلستان‌ها و دام‌هایشان حل شود؛ حق آنها بود. مسئولان نیز همه تلاش خود را به کار گرفتند.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان