موی زنان مساله شهدا بود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 20:47

موی زنان مساله شهدا بود

شماره: 20684
Aa Aa

ما برای حفظ حرمت یک زن، شهید داده‌ایم| در قانون اساسی ما اظهار نظر تا جایی آزاد است که تبدیل به دروغ و تهمت نشود| نمی‌شود اعتراضات را به خشونت بکشیم و سپس از دولت و نیروی انتظامی بخواهیم هیچ اقدامی انجام ندهد.

قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران؛
موی زنان مساله شهدا بود

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران در نشست با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد:

در قانون اساسی ما اظهار نظر تا جایی آزاد است که تبدیل به دروغ و تهمت نشود.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

در امر حکومت اظهار نظر برای عموم مردم آزاد است و در اصل هشتم نیز نقد کردن جزو واجبات شمرده شده است.

وی با بیان اینکه مردم برای اظهار نظر نیاز به اخذ مجوز قانونی ندارند افزود:

گروه‌های مختلفی در مورد موضوعات مختلف جلوی مجلس تجمع می‌کنند و خواستار احقاق حقوق خود هستند بنابراین اینگونه نیست که مردم برای بیان نظرات خود فرصتی نداشته باشند. در سال ۸۸ هم وقتی نامزدی نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض کرد ابتدا یک راهپیمایی سکوت در تهران برگزار شد و جمعیتی با در دست داشتن یکسری پلاکارد راهپیمایی کردند و کسی هم به آنان معترض نشد و حتی بعدا هم که شعارهایی را سردادند باز هم کسی مانع آنان نشد اما وقتی کار به از بین بردن اموال عمومی کشیده می‌شود و جان افراد مورد تهدید قرار می‌گیرد حکومت به عنوان مسئول فراهم کردن فضای آرام برای مطالبه‌گری باید جلوی این اقدامات را بگیرد. این رویه‌ای است که در تمام دنیا وجود دارد و حتی دولت‌هایی که علیه جمهوری اسلامی هستند با جریانات برهم زننده امنیت در کشور خودشان برخورد می‌کنند. ما دنبال مردم‌سالاری و گفت‌وگوی مردمی هستیم پس باید آداب آن را هم رعایت کنیم. نمی‌شود اعتراضات را به خشونت بکشیم و سپس از دولت و نیروی انتظامی بخواهیم هیچ اقدامی انجام ندهد. حکومت ما خود را نسبت به آحاد مردم کشور پاسخگو می‌داند. این نگرش در رهبری هم هست و ایشان جلساتی را با اقشار مختلف تشکیل می‌دهند و در این جلسات انتقادات صریحی را می‌شنوند و پاسخ می‌دهند در حالی که می‌توانند مانند بسیاری از رهبران جهان چنین نکنند. این طرز فکر بین تمام مسئولان وجود دارد.

وی افزود:

دقیقا زمانی که مسائل بین ما و بسیاری از کشورهای جهان در حال حل شدن بود، عده‌ای در خارج و داخل که حس کردند این گسترش روابط به ضرر آن‌هاست، شروع به سنگ‌اندازی کردند.

او اظهار کرد:

کدام جانباز ما اکنون مشکل دارو دارد؟ من به عنوان خادم ایثارگران از خانواده بزرگ ایثار و شهادت انتظار دارم به مجاهدت و اهداف پدران‌شان احترام بگذارند نه اینکه قلب موضوع کنند و بگویند آیا مساله موی ماست؟ بله. مساله موی شماست. ما برای حفظ حرمت یک زن، شهید داده‌ایم. شما در وصیت‌نامه شهدا چیزی جز اسلام نمی‌بینید.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان