ناکارآمدی را در هیچ سطحی برنمی‌تابیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 19:42

ناکارآمدی را در هیچ سطحی برنمی‌تابیم

شماره: 22011
Aa Aa

فاطمی امین گفت که یکی از معاونان او را به قصد کشت مضروب کرده اند| ابراهیم رئیسی می گوید خط قرمز دولت مبارزه با فساد، مافیا و رانت خواری است.

رئیس جمهور اسلامی ایران در جلسه استیضاح « فاطمی امین»؛
ناکارآمدی را در هیچ سطحی برنمی‌تابیم

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران در جلسه استیضاح «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، تجارت و معدن و با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:

استیضاح به معنی اختلاف دولت و مجلس نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

همه شاخص ها هم در حوزه تولید، معدن و تجارت و هم در حوزه سرمایه گذاری در کشور به‌ویژه تجهیزات تولیدی در کشور رو به رشد و کاری که در حوزه معدن شده در مقایسه با دو دولت گذشته بی نظیر است.

رئیسی با بیان اینکه وضع خودروسازی در کشور نیاز به تحول دارد به دستور هشت بندی خود برای بهبود صنعت خودرو اشاره کرد و گفت:

ما این مشکل را در برخی دیگر از بخش‌ها هم داریم. باید میزان سهام دولت در دو شرکت خودروسازی را مورد توجه قرار داد زیرا تعیین وضع این دو شرکت خودروساز قابل پیگیری است. در دولت سیزدهم گام هایی برای افزایش کمی و کیفی خودرو برداشته شده و گزارش های آن نیز موجود است. باید با مافیای خودرو برخورد و عوامل آن شناسایی شود. پرونده کسانی که شناسایی شدند در دستگاه قضا است. از هیچ کسی گذشت نمی‌شود. در مدیریت هر نقطه از کشور ناکارآمدی، فساد، روابط نادرست وجود داشته باشد، دولت با آن برخورد می‌کند و مدعی آن است. هرکس در مساله واگذاری خودرو در روال غیرمعمول مسئولیت دارد باید محاکمه شود و همینطور هم شد. خودروسازی در کشور حتما نیاز به تحول دارد اما این که وزیر را فقط با مسئله خودرو مورد بررسی قرار دهیم درست نیست. گام‌هایی که در جهت افزایش تولید و کیفیت خودرو برداشته شده است اما در میانه راه هستند.

او بیان داشت:

قیمت سازی از رویه های غلطی است که دولت نسبت به آن حساسیت دارد؛ این مسئله زیبنده نیست و از مسائلی مشترکی است که باید با این مافیا، سوداگری و قیمت سازی اینگونه برخورد جدی شود بخشی از سوی قانون در مجلس و بخشی هم در دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در تعامل یکدیگر در جهت گره گشایی مشکلات مردم گام بردارند گفت:

خط قرمز دولت مبارزه با فساد، مافیا و رانت خواری است به هیچ عنوان حتی یک روز و ساعت در دولت، مساله فساد و مافیا و رانت قابل تحمل نیست و به محض دریافت گزارش قابل گذشت نیست. پاک دستی و مبارزه با فساد امروز یکی از مسائل اولیه و اساسی و مهم ماست که همواره مورد توجه است. بنای دولت این است که هیچ گونه ناکارامدی در هیچ سطحی قابل تحمل نیست.

  •  

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز در دفاع از عملکرد خود گفت:

با هرگونه رانت‌خواری و ویژه خواری مقابله می‌کنیم و در این راه تاوان هم خواهیم داد.

وی بیان‌داشت:

در روزهای اخیر یک خبر کذب منتشر شد، اتهامی که نه در شان مجلس و نه دولت بود و در حقیقت ظلم بزرگی بود. چرا با آبروی نظام بازی می‌شود؟ چرا دولت و مجلس تخریب می‌شوند؟ چرا رابطه بین دولت و مجلس تخریب می‌شود؟‌ چرا برخی برای کشور هزینه‌تراشی می‌کنند و چرا ضدفسادترین دولت به چنین فسادی متهم می‌شود؟ آیا اینها جنگ روانی نیست؟

فاطمی‌امین گفت:

تیتر می‌زنند «لابی‌های آمریکایی فاطمی‌امین»؛ ما کجایمان به آمریکایی‌ها می‌خورد؟ چرا بیرون مجلس عده‌ای خوشحالند و چه می‌کنند؟ چه منافعی به خطر افتاده است؟ می‌گویند «تیغ و گیوتین استیضاح»! مگر اینجا قتلگاه است؟ چرا دو قطبی‌سازی می‌شود؟ چه کسی دنبال دوقطبی‌سازی است؟ این در حالی است که دولت و مجلس انقلابی باید با هم و در کنار هم مسائل را حل کنند و هر کس به دنبال فضای دوقطبی است در حال خیانت کردن است.

وی بیان‌داشت:

یکی از سخنرانان این جلسه به شرکتی اشاره کرد که فقط سه هزار میلیارد تومان گرانفروشی دارد و پرونده‌اش در سازمان تعزیرات حکومتی مفتوح است و یکی از معاونان بنده را به قصد کشت مضروب کرده است. چه کسانی در شعبه ۲۷ جنایی رفتند و برای ضارب وساطت کردند تا بیرون بیاید؟

وزیر صمت گفت:

صنعت خودروی ایران بیمار است و از دردهای مزمن رنج می‌برد. اکنون در میانه جراحی این صنعت هستیم و نشانه‌های بهبود حاصل شده است.

عضو کابینه دولت اظهار داشت: نخستین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار  فاصله زیاد عرضه و تقاضا است.

وی گفت که آغاز جنگ ارزی از آبان گذشته مسبب افزایش قیمت بازاری خودروها شده است. ما امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم و قیمت خودرو در بازار نیز معلول متغیرهای اقتصادی است.

او بیان کرد:

به‌طور قطع خودروسازان ما ناکارآمد، دارای بهره وری و کارایی کم هستند و باید به ایمنی و تولید محصولات جدید اهتمام داشته باشند اما راه آن فرافکنی و فقط شاکی بودن نیست. وضعیت کنونی صنعت خودرو ممقصران پنهانی دارد که ضربه زده اند و پنهان شده اند اما من ایستاده‌ام و به فضل الهی و با کمک شما نمایندگان مجلس مشکلات را حل خواهم کرد که فرصت می‌خواهد. در صنعت خودرو مافیا داریم که تخلف و تهدید می‌کند و از افزایش تولید ناخشنود است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان