نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به امدادهای غیبی متکی هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 19:24

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به امدادهای غیبی متکی هستند

شماره: 23217
Aa Aa

در حوزه موشکی فراتر از آنچه باید را محقق کرده‌ایم و انواع پهپادهای پرسه‌زن و انتحاری را در اختیار داریم| آماده‌ایم به حوزۀ خودروسازی ورود کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حمهوری اسلامی ایران؛
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به امدادهای غیبی متکی هستند

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حمهوری اسلامی ایران در برنامه صف اول شبکه خبر سیما گفت:

اگر کشوری قدرت نداشته باشد صاحب اقتدار هم نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او با بیان این که دشمنان در صحنه‌های مختلف مواجهه با ما شکست خورده‌اند ادامه داد:

دشمنان ما در اوج استیصال و ضعف قرار دارند با وجود اینکه ادوات تجهیزات و تسلیحات بسیاری دارند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم تجربه جنگ دارند و هم آموزش‌های کافی و هم شجاعت استفاده از تسلیحات و تجهیزات را دارند البته از همه مهم‌تر این نیروها به خداوند تبارک و تعالی و امدادهای غیبی متکی هستند که ما اثرات آن را در مقاطع مختلف حس کرده‌ایم.

او گفت:

ما در حوزه موشکی فراتر از آنچه باید را محقق کرده‌ایم که به مرور دستاوردهای جدیدی در این حوزه رونمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد:

ما انواع پهپادهای پرسه‌زن و انتحاری را در اختیار داریم که حجم کوچکی دارند اهداف مختلف را شناسایی می‌کنند. قیمت این پهبادها پایین است و چون حجم کوچکی دارند می‌توانند به صورت انتحاری عمل کنند. در مجموع می‌توانیم بگوییم که در حوزه پهپادی شرایط بسیاری خوبی داریم و کشورهای مختلف به دنبال این خواهند آمد که بتوانند از این توان ما برخوردار باشند.

او با بیان این که امسال ۲ یا ۳ ماهواره‌ پرتاب می‌شوند گفت:

ما در حال کار بر روی ماهواره بر سیمرغ بهینه هستیم که این ماهواره‌بر می‌تواند یک محموله تا ۲۵۰ کیلوگرم را در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری قرار دهد و در مدار لئو مستقر کند.

وی گفت که تلاش می‌کنیم که از حوزه صنعت دفاعی به دیگر بخش‌ها و صنایع سرریز کنیم:

امیدواریم که بتوانیم این انگیزه و فناوری را به بخش‌های دیگر کشور منتقل کنیم. این بسیار اهمیت دارد که بدون رقابت با بخش خصوصی وارد میدان شویم و این را رعایت می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان