وعده صادق محدود و تنبیهی بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 17:06

وعده صادق محدود و تنبیهی بود

شماره: 25184
Aa Aa

عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت؛ اگر کوچک‌ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد.

رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم رژه ارتش؛
وعده صادق محدود و تنبیهی بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم رژه ارتش گفت:

ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او اظهار داشت:

ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی متمایز کرده است.

وی گفت:

ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی‌اش به روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می‌شد امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می‌شود. بنیه دفاعی و ارتش مجهز و به روز است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدر پشتوانه اقتدار ایران هستند و کشورهای منطقه می‌توانند به نیروی‌های مسلح ما اتکا کند.

رئیسی تصریح کرد:

انسجام نیروهای مسلح ما مثال زدنی است که با مردم هستند و از مردم و در همه سختی‌ها در کنار مردم قرار دارند و در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و… نیروهای مسلح در کنار مردم و غم خوار مردم هستند. نیروهای مسلح در همه سختی‌ها در کنار مردم قرار دارند.

او با اشاره اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:

عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت، این عزتی که ارتش و سپاه آفریدند که در یک اقدام دقیق و سنجیده کاری کردند که به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات تحقق وعده‌ای دقیق و وعده‌ای صادق بود که همه به آن اعتراف دارند. این عملیات نشان داد که نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستند. این اقدام، اقدامی محدود بود اما اگر این اقدام فراگیر بود حامیان رژیم صهیونیستی می‌دیدند که چیزی از این رژیم باقی نمی‌ماند اما ما اعلام کرده بودیم که این اقدام تنبه و محدود بود اما اگر اقدامی علیه منافع ما داشته باشند پاسخ ما قاطع‌تر و محکم‌تر خواهد بود. امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران مطرح نیست و این مهم به دلیل بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح ما است.

او عملیات وعده صادق را موجب فروریختن هیمنه صهیونیسم جهانی دانست و خاطرنشان کرد:

ملت ما در روز قدس و در دفاع از مظلومان همواره آماده بوده و در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده است و نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. این افتخاری است برای همه ملت ما.

وی ادامه داد:

از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت امروز پرچم همه ملت‌ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیس جمهور گفت:

وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد. به کشورهای منطقه عرض می‌کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملاً قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی باید به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

او گفت:

ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه‌های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنیم و رهبری هم بر آن تاکید دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تأثیرگذار است.

هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد.

 سرلشکر عبدالرحیم موسوی در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت:

ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند در عین حال آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیرو‌های مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مُهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیرو‌های مسلح گفت:

نیرو‌های مسلح معمولا با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا کنند. همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌های زیادی است که رَجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند. این روز‌ها همه نیرو‌های ما در سنگر‌های دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند پاسخ‌هایی پشیمان کننده و خرد کننده خواهد گرفت

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

رژیم صهیونیستی بداند همانطور که فرماندهان ارشد گفتند اگر بخواهد دست از پا خطا کند پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی‌کند مماشات نخواهد کرد.

امیر کیومرث حیدری در حاشیه رژه روز ارتش اظهار داشت:

نزاجا سه تغییر و تحول مهم در سالهای اخیر در خود داشته ، ابتدا تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب که این نیرو به یک نیروی متحرک، هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون اینچنین نیروی زمینی ای را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده ایم.

وی با شاره به تجهیزات نیروی زمینی ارتش افزود:

در نزاجا تسلیحاتی را وارد نیرو میکنیم که اکثریت آن در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نزاجا به شکل دارای قابلیت هوشمند و دقیق زن و دور زن باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص عملیات وعده صادق گفت:

نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند همانطور که فرماندهان ارشد گفتند اگر بخواهد دست از پا خطا کند پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی‌کند مماشات نخواهد کرد. این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و 8 سال در برابر قدرتهای دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند. همچنین رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده بودند و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد که آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم.

امیر حمید واحدی در حاشیه رژه روز ارتش درخصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو اظهارکرد:

نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو۲۴ داریم از همه زمانها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است اسکادران های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند گفت:

ما در تمام زمینه های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همینجا به دشمنان ایران توصیه میکنم خطای راهبردی نکنند. جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:

ناوگروههای نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش درخصوص وضعیت ماموریت ناوگروههای نداجا در آبهای بین المللی اظهار داشت:

ناوگروههای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود. ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشورهای دیگر نیز حفاظت کنیم.

او در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت:

مدتهاست که  موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده  و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است .با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کنند. ان شاالله دولت های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می‌خواهند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان