آب بهاء و مبالغ غير متعارف | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 13:39

آب بهاء و مبالغ غير متعارف

شماره: 23161
Aa Aa

درقبض ذيل سوای نرخ آب بهاء شما سه آيتم ديگر شامل كارمزد دفع فاضلاب، ماليات و عوارض و تكاليف قانونی را مشاهده می كنيد كه بسيار شبهه برانگيز است.

قبض هايى كه صداى مردم را در آورده است؛
آب بهاء و مبالغ غير متعارف

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

عدم چاپ قبوض كاغذى خيلى از مردم را سردرگم كرده بخصوص آنهايى كه كار با موبايل و كامپيوتر را بلد نبوده و صرفا" با دريافت پيامك از سوى ادارات مختلف نسبت به پرداخت هزينه هاى نامتعارف اقدام مى كنند! اما اين درحالى است كه آنهايى كه مو را از ماست جدا مى كنند بخوبى روى تك تك مبالغ درج شده در فيش هاى كامپيوترى دقت و روى مبالغ اجحافى معترض مى باشند.

يكى از اين قبوض قبض اداره آب و فاضلاب است كه با ديدن آن به خوبى به دريافت هاى چند وجهى دولت پى خواهيم برد به عنوان مثال درقبض ذيل سواى نرخ آب بهاء شما سه آيتم ديگر شامل كارمزد دفع فاضلاب!، ماليات و عوارض! و تكاليف قانونى!!! را مشاهده مى كنيد كه بسيار شبهه برانگيز ميباشد. ماليات و عوارض در ايران با تولد هر نوزادى از شير خشك آن گرفته تا خاك قبرستانش از سوى دولت اخذ ميگردد حال آنكه به درستى مشخص نيست كه اين ماليات و عوارض در كجا و در چه مواردى كه به نفع پرداخت كننده اش است هزينه ميگردد. آيتم بعدى كارمزد دفع فاضلاب است! آيتمى جديد و پرسود و بى دليل و همچنان پنهان! اما سومين آيتم جالب توجه تحت عنوان تكاليف قانونى است كه به درستى معنا و مفهوم آن نه مشخص است و نه معلوم است كه هزينه پرداختى از سوى مشترك آب و با اين عنوان بابت چه نوع فعاليتى بوده است! سه آيتم، سه مبلغ، سه عنوان و تنها يك دريافت كننده بنام دولت! قبوض كامپيوترى صادر شده از سوى هر ارگان دولتى صداى اين مردم كه بقول خود دولت خط فقر زير صفر بوده و ايشان در مضيقه خريد مايحتاج عمومى و اوليه زندگى شان در مانده اند را در آورده است.

اكثر كارگران ته حقوق تأمين اجتماعى را در ماه دريافت مى كنند يعنى رقمى بين ٨ تا ١٠ ميليون تومان! حال آنكه طبق گفته سخنگوى دولت و سازمان برنامه و بودجه نرخ سبد كالاى هرفرد ايرانى رقمى حدود ٣٥ ميليون تومان است و اين يعنى معادله اى كه هرگز قابل حل نبوده و نخواهد بود. ماجراهاى قبوض بى شرح و تفصيل، حال شما پيدا كنيد پرتغال فروش را !

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان