ارفاق به آن ها که ناامنی ایجاد کرده‌اند ظلم به مردم است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 23:58

ارفاق به آن ها که ناامنی ایجاد کرده‌اند ظلم به مردم است

شماره: 20489
Aa Aa

از نیمه اول سال ۵۹ زمزمه بود که دیگر نیازی به دادگاه‌های انقلاب نداریم اما گذشت زمان نشان داد که اهمیت دادگاه‌های انقلاب چه میزان زیاد و حیاتی است.

از پرونده کسانی که کسبه را تهدید می کنند نباید گذشت؛
ارفاق به آن ها که ناامنی ایجاد کرده‌اند ظلم به مردم است

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت:

ارفاق به عده‌ای که برای شهروندان ناامنی ایجاد کرده‌اند ظلم به مردم است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، وی ادامه داد:

از نیمه اول سال ۵۹ زمزمه بود که انقلاب به سرانجام رسیده و دیگر نیازی به دادگاه‌های انقلاب نداریم اما گذشت زمان نشان داد که اهمیت وجود و استقرار دادگاه‌های انقلاب چه میزان زیاد و حیاتی است چرا که انقلاب اسلامی ما همواره و پیوسته علیه منافع نامشروع سلطه گران ومستکبران اقدام می‌کند فلذا از ناحیه آنها با انواع و اقسام جنگ‌ها مواجه است و امروز نیز مشاهده می‌کنید که جنگ ترکیبی را به مردم ما تحمیل کرده‌اند.

او گفت:

در جریان رسیدگی به پرونده ناآرامی‌های اخیر ارفاق به عده‌ای که برای شهروندان ناامنی ایجاد کرده‌اند ظلم به مردم است لذا نباید به این دسته از محکومان ارفاق شود. از سویی دیگر قطعاً نباید حتی برای مدت کوتاهی افراد بی‌گناه یا کم گناه را بی‌وجه نگه داشت. قضات دادگاه انقلاب وفق قانون باید در عین رسیدگی‌های دقیق و قاطعانه در قبال پرونده عناصر اصلی تهدیدکننده امنیت مردم و صدور احکام بازدارنده در این راستا، به اعمال ارفاقات قانونی و رأفت اسلامی در خصوص عناصر کم‌گناه اغتشاشات نیز توجه داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت:

درباره رعایت دستورالعمل الزام نبودن پوشش چادر در دادگاه و دادسرا دقت و تاکید شود.

او افزود:

کسانی که به تهدید کسبه و کامیون‌داران می‌پردازند و یا محیطی را برای مردم ناامن می‌کنند در زمره افرادی هستند که نباید به سادگی به پرونده آنها و قضایایی که ایجاد کرده‌اند نگریست و رویکردی ساده‌انگارانه در قبال آنها داشت. افرادی که تحت تعلیم و آموزش سرویس‌های بیگانه و دشمن قرار می‌گیرد و مبادرت به ایجاد ناامنی برای شهروندان ما می‌کند با افراد دیگر که از روی غفلت یا احیاناً بی قید بودن عملی را انجام می‌دهند متفاوت می‌باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان