قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 0:24

قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

شماره: 25306
Aa Aa

هر مجموعه‌ای که اتباع را غیرمجاز را به کار گرفته دارای تخلف است؛ باید بستر بازگشت اتباعی که داخل کشورند ‌فراهم شود| انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌خواهد اما مدتی است که بحث تقسیم تهران مطرح است.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران؛
قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت:

حضور اتباع از یک نگاه انسانی و اخلاقی بررسی می‌شود که عده‌ای تحت فشارهایی از طرف قدرتمندان، زورگویان و مستکبرین عالم تحت فشار قرار گرفتند و کشورشان را رها کرده و به کشور ما پناه آوردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری ها، وی اظهار داشت:

واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده ‌و بیش از این نباید وارد ایران شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم و اتباعی که داخل کشورند ‌باید بستر برای بازگشت آنها فراهم شود.

او اعلام کرد:

هر مجموعه‌ای که این افراد را غیرمجاز به کار گرفته دارای تخلف است و نباید در کشور ما صنایع، ادارات و ... این افراد را به کار بگیرند.

وی همچنین گفت:

انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح است که این موضوع نیز باید به‌طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد. ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

احمد وحیدی در خصوص تقسیم استان تهران نیز اظهار داشت:

در بعضی شهرهای استان تهران وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم؛ به همین دلیل مدتی است که بحث تقسیم تهران مطرح است. استا‌ن‌های غربی و شرقی تهران با هدف جلوگیری از تمرکززدایی امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه‌یافته و ادارۀ بهتر تشکیل می‌شود.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان