استکبار با استفاده از غریزه مشترک انسان و حیوان مردم را تحریک می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 3:31

استکبار با استفاده از غریزه مشترک انسان و حیوان مردم را تحریک می‌کند

شماره: 20198
Aa Aa

او گفته ریزش‌های بعد از انقلاب فعالیت‌های مبتنی بر غریزه بوده و هدفشان الهی نبود  اما رویش‌ها مبتنی بر فطرت و هدفشان الهی بوده است.

یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی ایران؛
 استکبار با استفاده از غریزه مشترک انسان و حیوان مردم را تحریک می‌کند

یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش در مشهد گفت:

امروز استکبار تلاش می‌کند از غریزه یا مظاهر مشترک بین انسان و حیوان استفاده و مردم را تحریک کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

قطعا ریشه این عامل محرک، سودجویی یا نظام امپریالیسمی و لیبرالیسمی است که می‌خواهد اقتصاد خود را به حرکت دربیاورد از همین رو اقداماتی انجام دادند و بسیاری از اوقات هم‌ موفق بودند. ما بعد از انقلاب ریزش‌ها و رویش‌هایی داشتیم. ریزش‌ها فعالیت‌های مبتنی بر غریزه بوده و هدفشان الهی نبود اما رویش‌هایی را هم داشتیم که مبتنی بر فطرت و هدفشان الهی بوده است. علمای تعلیم و تربیت به ویژه امام(ره) و افراد والامقامی چون شهیدان بهشتی، باهنر، مطهری و دیگر شهدا به سمت فطرت هدایت می‌کردند و جهت الهی داشتند. امروز که این اتفاقات رخ داده و پیش‌بینی هم می‌شد که اتفاق بیفتد اما نه با عمقی که اوایل در مدرسه داشتیم نشان از این بود ما واقعا در آموزش‌ و پرورش کار نکردیم و نیاز جدی داریم.

نوری با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی اجرای سند ۲۰۳۰ را پذیرفته بودند و ما هم پذیرفته بودیم زیرا روی این موضوع کار کرده بودند عنوان کرد:

جامعه آموزش‌ و پرورش اقتصاد بسیار بزرگی دارد اما هنگامی که بر آن مستولی شوند اقتصاد آن کشور نیز دراختیارشان است. این اتفاق خیلی دقیق افتاد. آثار آن اول خانواده را از هم پاشاند و آن را به عنوان یک موسسه زیان‌ده به‌شمار آورد. ازدواج سفید در ایران دیده شد. این را هم گفتند که اگر ازدواجی رخ داد، فرزند، عامل شکست آن است و از همین رو بود که ما این وضعیت رشد جمعیتی در ایران را مشاهده کردیم. این موضوع سال‌ها ادامه داشت. از ابتدا کارهایی انجام دادند که موجب شد ما سند۲۰۳۰ را بپذیریم اما برخی کشورها از این الگوها استفاده نکردند و نظام تعلیم‌ و تربیت خود را براساس داشته‌های فرهنگی و تمدنی خودپایه‌گذاری کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان