ایستادن در برابر تهدیدات ظرفیت می خواهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 8:26

ایستادن در برابر تهدیدات ظرفیت می خواهد

شماره: 20332
Aa Aa

ابراهیم رئیسی گفته ۶ میلیون نفر رایگان بیمه شده اند و در ماه‌های آینده بیمه سلامت و تأمین اجتماعی پایدار می شود تا هیچ بیماری نگرانی بیمه نداشته باشد.

اجرای تعرفه خدمات پرستاری دارد دنبال می‌شود؛
ایستادن در برابر تهدیدات ظرفیت می خواهد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به مناسبت روز پرستار در سالن اجلاس سران از پرستاران به عنوان فرشتگان خدمت به مردم یاد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

صبر و مقاومت و تحمل سختی ها ظرفیت می خواهد و حتی علم باید با حلم همراه باشد. صبر و مقاومت است که به کار اثرگذاری می دهد و علم حتی باید با حلم همراه باشد و خود دانش، ظرفیت می خواهد. پیروزی و عدم پیروزی، موفقیت در کنکور و ناموفقیت و پست و مقام و از دست دادن آن هر دو ظرفیت می خواهد. تحمل سختی ها ظرفیت می خواهد.

او خطاب به پرستاران گفت:

پرستاران قشر با ظرفیتی هستند چون آدم ظرفیت که به مشکل مواجه می شود می گوید ما اهلش نیستیم. مهمترین ویژگی این قشر آن است که انسان های با ظرفیت‌هایی هستند چون در موضوع کرونا حتی پدر، مادر و فرزندان کرونایی خود را نمی توانستند نگه دارند اما پرستاران به خاطر تعهد و مسئولیتشان و ظرفیتی که داشتند این کار را انجام دادند. ایستادن در برابر تهدیدات ظرفیت می خواهد. امروز پرستاران در تاسی به بانو زینب کبری (س)‌ چهره های با ظرفیتی هستند و این ظرفیت به آنها جایگاهی داده که هم بیمار به آنها اعتماد داشته باشد هم خانواده بیمار و هم کادر درمانی. همه اینها برای مردم اطمینان بخش است.

رئیسی اظهار کرد:

غربی‌ها قبلاً می‌گفتند برای آزادی و نجات انسان هاست که تلاش می‌کنند اما امروز شفاف می‌گویند هر جا که می‌رویم با نگاه منفعت گرایی است.

رئیسی با بیان اقسام خدمت به سه قسمت منفعت طلبانه، انسان دوستانه و دگرخواهی در پرتو خداخواهی گفت:

خدمتی که امروز پرستاری را در قلوب مردم جا داده منفعت طلبانه نیست و نمی توانست قلب‌ها زا تسخیر کند. این نگاه از خود گذستگی و ایثار است که در سختی‌ها کنار مردم بودند و دنبال نام و نشان نبودند و این نگاه جامعه به قشر پرستاری است که قله آن در مبارزه با کرونا است و این همان دگرخواهی در پرتو خداخواهی است.

وی با تأکید بر حفظ شدن شان صبورانه و مبتکرانه پرستاری گفت:

یکی از اقدامات بیمه سلامت برای آحاد مردم بود که ۶ میلیون نفر رایگان بیمه شدند و تلاش دولت این است که در ماه‌های آینده بیمه سلامت و تأمین اجتماعی پایدار شود تا هیچ بیماری نگرانی بیمه نداشته باشد.

رئیسی ظرفیت و روحیه خوب پرستاران را انگیزه‌ای برای افزایش روحیه و ظرفیت بیمار دانست:

با ابن ظرفیت، تحمل درد برای بیمار فراهم می شود؛ وقتی پرستاری ظرفیت دارد این ظرفیت را به بیمار منتقل می‌کند.

او با تأکید بر رفع دغدعه‌های جامعه پرستاری گفت:

از اینکه سارمانی برای بررسی مشکل پرستاری وجود دارد باید استقبال کرد و من سازمان پرستاری را نه تنها برای جامعه پرستاری بلکه برای دولت نعمت می‌دانم. باید از این سارمان قدردانی کرد و به دنبال حل مشکل بود.

وی با اشاره به مسئله تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد:

در بیمارستانی در خرم آباد قول دادم و اجرای تعرفه خدمات پرستاری و پرداخت حقوق پرستاران که رهبری هم بر آن تأکید داشتند دارد دنبال می‌شود البته آن زمان که وعده داده شده در دولت نبودم اما اگر وعده‌ای داده شد باید به آن عمل شود. غیر از این که تعرفه گذاری خدمات پرستاری با قوت ادامه داشته باشد این امر باید پایدار باشد تا پرستاران بتوانند براساس آن برنامه‌ریزی کنند. در شرایطی در دولت هستیم که مثل پرستاری، رتبه‌بندی مععلمان و مثل رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح است که همه اینها اقداماتی بود که باید از قبل انجام می‌شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان