با کسانی که اعتراض دارند با مهر و محبت برخورد خواهیم کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 23:22

با کسانی که اعتراض دارند با مهر و محبت برخورد خواهیم کرد

شماره: 19962
Aa Aa

دشمن به دنبال تحریک علیه مقدسات و بهم ریختگی امنیت داخلی ایران است؛ باید در برابر حریم شکن‌ها ایستادگی کنیم| نظام اسلامی گوش شنوا دارد.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران؛
با کسانی که اعتراض دارند با مهر و محبت برخورد خواهیم کرد

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران در خطبه‌های نماز جمعه قم همگان را به صبر، تقوا، پایداری و مقاومت دعوت کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

راه حل مشکلات ما در گرو زنده شدن روحیه بسیجی است. امروز در همه عرصه‌ها نیازمند این فرهنگ هستیم و مسئولان و مربیان در بازسازی فرهنگ بسیجی باید کوشش کنند.

اعرافی ادامه داد:

حمله زشت تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) از چند منظر پیام داشت و ناگوار بود. برخی از اقدامات مقدمه شد تا دشمن جرأت پیدا کند که حرمت یکی از حرم‌های اهل بیت(ع) را بشکاند. شکستن قداست یک حرم و پایگاه عبادت و معنویت آن هم در هنگام نماز و یورش بردن به نمازگزاران و عابدان یک جنایت بزرگ بشری است که به دست مزدوران رقم خورده و در این قصه درس‌های بزرگی نهفته است ضمن اینکه کسی وجود سختی‌ها و مشکلات را نفی نمی‌کند و در برخی دوره‌ها اشکالات و ضعف‌هایی در پیگیری امور کشور در برخی از عرصه‌ها وجود داشته است اما نسل جوان امروز و جامعه بیدار نباید فراموش کند که ایران اسلامی قله‌های بلندی را فتح کرده است. ایران یک گفتمان جهانی را پایه‌ریزی کرده و قدرت نیروهای مسلح ایران یک قدرت منطقه‌ای و جهانی شده و اثرگذاری ایران در منطقه و مقابله ایران با هجوم داعش که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کرد و جلوگیری از تجزیه عراق و پیشروی اسرائیل توسط سپاه قدس و حاج قاسم بخشی از عظمت ایران است که به دنیا نشان داد که می‌توان مقابل زور و قدرت ایستاد. این عظمت برای دشمنان قابل تحمل نیست و ایران بارها به مرز تبدیل به قدرت بزرگ رسیده است و بیگانگان همان جا ضربه زدند و امروز از همان زمان‌هایی است که ایران دارای قدرت منطقه‌ای و نیروهای مسلح و امنیت بالاست و توانسته مقابل تحریم دشمن ایستادگی کند و این عظمت برای آمریکا اسرائیل و نوچه های ناچیز آن قابل تحمل نیست. مردمی که آن همه افتخار آفریدند باید بدانند که این عظمت امروز مورد تهدید قرار گرفته و این تهدید در حقیقت یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه است و شناخت ما را هدف گرفته است که ابعاد سایبری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد:

نفوذ کرده‌اند تا اصول انقلاب را از ذهن ما پاک کنند و در این بزنگاه تاریخی که همه دشمنان ایران گردهم آمده‌اند هوشیاری یک ملت ارزش بسیاری دارد و امروز این ملت باید بداند که دشمنان آمده‌اند تا عظمت ایران را در هم شکنند. ملت هوشیار ایران «فزادهم ایمانا» هستند و امروز هم دشمن بداند در برابر همه شیطنت‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها به فضل الهی بر ایمان، استواری و استقامت ملت و تلاش برای پیشرفت افزوده خواهد شد و شما نمی‌توانید قدمی بر جلو بردارید.

اعرافی با بیان اینکه در هجوم همه‌جانبه دشمنان اسلام و ایران، امنیت ایران هدف گیری شده است گفت:

اگر پایه های این امنیت پایدار شکسته شود به دنبال آن همه اهداف دشمن محقق خواهد شد و جوانان ما این موضوع را می فهمند. دشمن به دنبال تبدیل تفاوت‌ها به تعارض‌ها و تحریک علیه مقدسات و بهم ریختگی امنیت داخلی ایران است و بر این موضوع قسم خورده است، تا به امروز میلیاردها دلار هزینه کرده و همه بوق‌های تبلیغاتی را به کار گرفته و نوچه های ناچیز از جمله سلطنت طلبان و منافقان که از پنجه‌های آنان هنوز خون ملت ایران می چکد به میدان آمده‌اند.

اعرافی گفت:

این خطر بزرگی است که ملت را تهدید می‌کند اما ملت ایستاده است و ما با فرزندان خود با مهر و محبت برخورد کرده و نظام اسلامی هم نسبت به آن‌ها گوش شنوا دارد و دولت برای رفع مشکل در تلاش است و عرصه برای شنیدن اعتراض‌ها فراهم است. ملت ایران یک ید واحده و پیکر یگانه و مشت محکمی بر دهان دشمنان است، این ملت شانه به شانه هم دست به دست هم خواهند داد و در برابر دشمنان و دسیسه‌های آنان خواهند ایستاد و آ‌ن‌ها را در این کارزار شکست خواهند داد. ملت بهانه به دست اختلاف انگیزها نخواهد داد اما برای دفاع از اسلام و کیان کشور استوار است و رهبری به ما آموختند که اقدام قاطع و یکپارچگی ملت در برابر دسیسه‌های امروز نیاز است و اقدام قاطع دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه نیز خواسته ملت است. امروز که نتیجه حرکت‌های دشمن نمایان شدن پرچم‌های تجزیه طلبانه است همه آگاه و آشکار شده‌اند و صف فرزندان ما از دشمنان جدا شده است و ما از همه جوانان و نوجوانان خود استقبال می‌کنیم اما همه باید در برابر حریم شکن‌ها که عزت و عظمت ایران را هدف قرار داده‌اند ایستادگی کنیم.

اعرافی گفت:

امروز با اقتدار در برابر شکستن وحدت و امنیت کشور ایستادگی می‌کنیم و دستگاه‌های تبلیغی، مردمی و فرهنگی به جهاد تبیین می‌پردازند تا همه آگاه شوند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل در وسط این همه معرکه عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) را محکوم کرده است گفت:

شما اگر بیدار بودید باید تحریم، منافقان و تروریست‌ها را محکوم می‌کردید، شما با چشم‌های خود دیدید که حاج قاسم شهید شد و گرگ‌ها به جان ملت ایران افتادند و امروز هم می‌بینید که منطقه در آتش فتنه‌های آمریکا و اسرائیل می‌سوزد و شما خاموش هستید اما جایی که می‌بینید دیگر راهی برایتان باقی نمانده موضع‌های خاصی می گیرید. این را بدانید که ملت ایران راه نورانی اسلام و انقلاب اسلامی را با تکیه بر نیروی عظیم ملی و اقتدار نظام اسلامی ادامه خواهد داد و هرگز در برابر خون‌خواران عالم تسلیم نخواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان