تاکنون در تهران هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 9:33

تاکنون در تهران هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است

شماره: 19996
Aa Aa

پرونده تعدادی از افرادی که در جریانات اخیر دست به اقدامات خرابکارانه زده و دارای اتهامات سنگین بوده اند در دادگاه انقلاب تعیین وقت شده است.

القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران؛
تاکنون در تهران هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است

القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه تاکنون هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است گفت:

دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از قوه قضاییه، او در جلسه شورای عالی قضایی با بیان اینکه تاکنون قریب به هزار فقره کیفرخواست در محاکم قضایی استان تهران در رابطه با آشوبگران و اغتشاش‌گران صادر شده است گفت:

پرونده تعدادی از افرادی که در جریانات اخیر دست به اقدامات خرابکارانه زده و دارای اتهامات سنگینی از جمله ضرب و جرح یا به شهادت رساندن ماموران حافظ امنیت، به آتش کشیدن اموال عمومی و تعرض به نوامیس مردم بودن در دادگاه انقلاب تعیین وقت شده است و دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.

  •  

اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در جمع خبرنگاران پیرامون نحوه رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران اظهار داشت:

برای نحوه رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران جلساتی برگزار شد و اکثر پرونده‌ها بدای تحقیقات مقدماتی در اختیار دادسرا‌ها قرار داشتند.

وی افزود:
الان با توجه به سرعت گرفتن کارها شعب و قضات ویژه در مرحله مقدماتی توانسته‌اند تا این لحظه ۷۰ پرونده از پرونده‌های متهمین را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارسال کنند. ارسال پرونده‌ها از اواسط هفته گذشته آغاز شده و قضات ویژه تا بدین لحظه عملکرد خوبی داشته‌اند البته سرعت و شتاب کار در مرحله تحقیقات، صدور کیفرخواست و ارسال پرونده‌ها به مراجع قضایی بیشتر هم خواهد شد. در محاکم نیز تاکنون ۶ پرونده منتهی به صدور حکم شده و قطعا این احکام ابلاغ خواهد شد و کسانی که اعتراض داشته باشند به مرحله تجدیدنظر خواهد رفت. دادگاه برخی از این پرونده‌ها نیز به صورت علنی برگزار خواهد شد.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان