تورم سبد معیشت کارگران ایران 68 درصد است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 11 خرداد 1403 - 18:32

تورم سبد معیشت کارگران ایران 68 درصد است

شماره: 14857
Aa Aa

بانک‌های ایران از سال‌های قبل ورشکسته شده بودند و برای اینکه این ورشکستگی را جبران کنند وام‌هایی با قیمت‌های زیاد را به خانوار تحمیل می‌کنند.

رئیس کمیته دستمزد کانون‌عالی شوراهای اسلامی کار؛
تورم سبد معیشت کارگران ایران 68 درصد است

فرامرز توفیقی،‌ رئیس کمیته دستمزد کانون‌عالی شوراهای اسلامی کار درباره معیشت زندگی کارگران گفت:

در زمان حاضر تورم سبد معیشت کارگران 68 درصد است. گزارش‌های مرکز آمار در مردادماه حکایت از قیمت‌هایی دارد که با بازار فاصله بسیاری دارد. تورم نباید با عددسازی کاهش یابد. قیمت رب گوجه‌فرنگی طی یک ماه اخیر افزایش چشمگیر داشته است. انتظار می‌رود اقدامات درباره نرخ تورم دقیق و عملیاتی انجام شود.

به گزارش اسپادانا خب، او در گفتگو با تسنیم بیان کرد:

آنچه باعث تورم میشود بانک‌ها هستند. بانک‌ها از سال‌های قبل ورشکسته شده بودند و برای اینکه این ورشکستگی را جبران کنند وام‌هایی با قیمت‌های زیاد را به خانوار تحمیل می‌کنند.

وی گفت:

سبد معیشت فاقد روح پویایی است و سبدی ایستا است. کاهش قدرت خرید مستمر و پایدار و مزمن به‌روی دوش خانوارهای کارگری و قطعاً فروپاشی خانوارها را به ارمغان می‌آورد چون سبد معیشت و زندگی ریاضی‌ای ایستا نیست که ثباتش را بتوانیم در سفره ببینیم بلکه ریاضی‌ای پویاست و باید برای هر تغییری اندیشه‌ای داشته باشیم که در این خصوص ترمیم دستمزد و گره‌نزدنش بر کاهش تورم و یا مشکلات کارفرمایی که البته از جاهای دیگری نشئت می‌گیرد نه دستمزد کارگر اجتناب‌ناپذیر است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان