دو واحد «مکتب سلیمانی» به سرفصل آموزشی دانشگاه‌ها اضافه شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 0:32

دو واحد «مکتب سلیمانی» به سرفصل آموزشی دانشگاه‌ها اضافه شد

شماره: 22340
Aa Aa

ما بعد از ۴۰ سال خیلی قوی‌تر شده‌ایم. امکانات، نفوذ و روابط مان بیشتر شده. آمریکایی‌ها با روس‌ها و چینی‌ها درافتادند و این می‌تواند قدرت ما را افزایش دهد.

با اعلام «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب؛
دو واحد «مکتب سلیمانی» به سرفصل آموزشی دانشگاه‌ها اضافه شد

«سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت:

اجرای طرح نهضت خاطره‌گویی با ابلاغ فرمانده کل سپاه راه‌اندازی شده است.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از دفاع پرس، او افزود:

مهم‌ترین خصوصیات عملیات فتح المبین وضعیت روحی و روانی نیرو‌های خودی و دشمن است؛ وضعیت روحی دشمن با پیروزی‌های پی در پی، شکستن حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح‌المبین نه‌تنها بهم ریخته بود بلکه باور‌ها و توانایی‌های خود را هم از دست داده بودند.

صفوی ادامه داد: 

وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا صراحتاً اعلام کردند که کمک به عراق برای واشینگتن در جهان عرب منافع زیادی به همراه دارد؛ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیش از چندین میلیارد دلار سلاح در اختیار عراق قرار دادند که پول آن هم توسط عربستان و کویت پرداخت می‌شد.

وی افزود: 

ما بعد از ۴۰ سال خیلی قوی‌تر شده‌ایم. امکاناتمان، نفوذ و روابط سیاسی‌مان هم وسیع‌تر و هم بیشتر شده است. آمریکایی‌ها با روس‌ها و چینی‌ها درافتادند و این تهدید مشترک آمریکا در مورد روسیه و چین و البته علیه ما می‌تواند بر اساس تحقیقات و منافع مشترک، دانش سیاسی و قدرت ژئوپلیتیک ما را افزایش دهد. امام (ره) با هدایت‌های خود، ما را در جنگ هشت ساله به پیروزی رساندند و مقام معظم رهبری هم با تدابیر خود مدافعان حرم را به پیروزی رساندند که می‌توانیم از این عوامل استفاده کنیم البته در وضعیت داخلی کشور هم باید به سفره مردم، به زندگی مردم و انسجام بین ملت و دولت فکر کنیم.

صفوی اضافه کرد:

ما تلاش کردیم که دفاع مقدس را در ۲ واحد درسی در نظر بگیریم که برای تمام دانشگاه‌ها تصویب شده است. سال قبل پژوهشگاه دفاع مقدس تلاش کرد تا با کمک وزارت علوم و بر اساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند که «شهید سلیمانی شخص نیست، یک مکتب است»، مکتب سلیمانی را تبدیل به ۲ واحد درسی کند که این مصوبه از مهرماه امسال عملیاتی خواهد شد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان