ذخایر ارزی کشور خوب و قابل اتکا است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 13:38

ذخایر ارزی کشور خوب و قابل اتکا است

شماره: 21797
Aa Aa

علی‌رغم همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها ذخایر ارزی خوب و قابل اتکا است| دست جریان دلالی باید از نظام تأمین و توزیع قطع و مقابله با قاچاق کالا از مبدأ صورت گیرد.

رئیسی در نشست با نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان؛
ذخایر ارزی کشور خوب و قابل اتکا است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست با جمعی از نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان حمایت از اتحادیه‌ها و اصناف را سیاست اصولی دولت مردمی دانست و بر مشارکت مؤثر بخش خصوصی در اقتصاد به عنوان راهکار اساسی تحقق شعار سال تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او با تجلیل از نقش مهم و مؤثر اصناف در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب، از مبارزات قبل از انقلاب تا دوران دفاع مقدس و زمان تحریم‌های ظالمانه دشمن گفت:

به اعتقاد دولت مردمی امور مربوط به تولید و توزیع و نظارت بر اصناف باید به اتحادیه‌ها واگذار شود و دولت صرفا نقش حمایتی و هدایتی داشته باشد.

رئیسی اصناف و اتحادیه‌ها را بهترین ناظران بر فعالیت اصناف دانست به شرط آنکه اتحادیه‌ها با نظارت متعهدانه خود اولین مدعی تخلفات هم صنفان خود بوده و حقوق و منافع مصرف کننده و تولید کننده را توامان مدنظر داشته باشند.

وی گفت:

اعتقاد راسخ داریم که دست جریان دلالی باید از نظام تأمین و توزیع قطع شود و باور داریم که خود تشکل‌های صنفی بهتر از هر کس دیگری می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به درخواست‌های مطرح شده برای پرهیز از قیمت‌گذاری‌های دستوری گفت:

آنچه در سیاست‌های دولت محوریت دارد جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده است و میدان دادن به اتحادیه‌ها و اصناف می‌تواند علاوه بر تنظیم بازار و جلوگیری از وارد شدن اجحاف به هر یک از ارکان تولید و مصرف، باعث برخورد مؤثر با واسطه‌ها به عنوان برهم زنندگان نظام تأمین و توزیع نیز بشود.

او قاچاق کالا را باعث وارد آمدن ضربات مهلک بر پیکر تولید، اشتغال و اقتصاد کشور دانست:

مقابله با قاچاق کالا باید از مبدأ صورت گیرد و البته در این مسیر نیز تشکل‌های صنفی می‌توانند با انضباط بخشی به واردات، صادرات و نظام تأمین و توزیع، سهم مؤثری در جلوگیری از توزیع کالای قاچاق در بازار داشته باشند.

رئیسی با اشاره به طرح درخواست استمهال تسهیلاتی اضافه کرد:

استمهال این تسهیلات و نیز تأمین سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان از موارد قابل بررسی است که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها ذخایر ارزی کشور خوب و قابل اتکا است، تخصیص به موقع ارز و ثبات قیمت آن را از جمله مسائل مهمی دانست که دولت باید در این دو زمینه از تولید و تأمین‌کنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه حمایت کند.

رئیسی با بیان اینکه سامانه‌های نظارتی جایگزین اتحادیه‌ها و اصناف نخواهند بود بلکه امکانی برای تسهیل جمع‌آوری، جمع‌بندی و ارائه اطلاعات هستند گفت:

مسئولیت اصلی در عرصه نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی بر عهده نیروهای انسانی کارآمد و صاحب تجربه‌ای است که در میدان عمل آب‌دیده شده و مورد اعتماد اصناف قرار گرفته و اینک به عنوان نماینده اصناف و مشاغل مختلف به عضویت اتحادیه‌های صنفی درآمده‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان