رسانه ها دلسوز منافع ملی باشند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 12:18

رسانه ها دلسوز منافع ملی باشند

شماره: 18622
Aa Aa

رسانه های معاند اصرار دارند بگویند زندگی ‌مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده اند در حالی که ۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
رسانه ها دلسوز منافع ملی باشند

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در تالار فرهنگ و هنر قم اظهار داشت:

از ابتدای شکل گیری دولت تا امروز به صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت داده ایم و سعی خود را بر این موضوع متمرکز کرده ایم که از حیات مطبوعات و خبرگزاری ها حمایت کنیم.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی ابراز داشت:

امروز هر چه جلوتر می رویم از زمان تولید و انتشار خبر فاصله کم‌تر شده و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می افتد و این مساله به معنای کنار گذاشتن رسانه های مکتوب نیست. امروز به همزیستی تعریف شده ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک می رسیم و بنای ما در دولت حمایت از هر دو بخش است. در دهه های ۷۰ و ۸۰ برخی روزنامه ها تا ۶۰۰ هزار نسخه شمارگان داشتند اما امروز شمارگان آن ها به شدت پایین آمده است اما بنای ما حمایت از این موضوع است و در عین حال در دنیا هم وضعیت به همین منوال است.

او افزود:

در موضوع حمایت از رسانه های مکتوب با فشار جدی برای تامین ارز مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهوری کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد می شود و می توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه های مکتوب را تامین کنیم. از همه رسانه ها می خواهیم‌ برای منافع ملی دلسوز عمل کنند و اصول مشترک برای منافع ملی هم راستا باشد. جمهوری اسلامی که همه قاعده های مرسوم در نظام بین المللی زر و زور را کنار زده و با نظام توحیدی کار می‌کند در داخل کشور هم باید جبهه رسانه ای هم راستا و هم افزا حرکت کند. دشمن دوست دارد از ایران سیاه نمایی و نا امیدی را القا کند و دروغ می گوید تا ایران را جامعه ای نا امید و بحران زده نمایش دهد.

وی با اشاره به انتشار نتیجه یک افکار سنجی در روزهای قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:

مجموعه جهاد دانشگاهی مجموع نگرش های مردم نسبت به زندگی شخصی خانوادگی و اجتماعی را مورد تحقیق قرار داد و مشخص شد شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است که بعد از این تحقیق یک عده در رسانه های اجتماعی افتادند که دولت دروغ می گوید. رسانه های معاند اصرار دارند بگویند زندگی ‌مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده اند این در حالیست که ۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند و ۷۶ درصد در آیین های مذهبی شرکت می کنند.

وی بیان کرد:

دشمن فضایی را حاکم می کند که ما از جامعه و نظام نا امید شویم‌ و القای نا امیدی مهمترین وظیفه رسانه های معاند و مزدوران داخلی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان