عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ شناسایی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 17:37

عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ شناسایی شد

شماره: 19987
Aa Aa

او از از پایان نسبی و میرایی اغتشاشات خبر داده و گفته دشمن پس از اظهار یأس نسبت به آن‌چه که اتفاق افتاده دست به اقدامات تروریستی می‌زند.

خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ شناسایی شد

خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از دستگیری عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در همایش ملی پدافند غیرعامل گفت:

«دشمن تلاش می‌کند که اغتشاشات را با بحران‌آفرینی‌های جدید و با کمک اقدامات ایذایی و فشارهای جهانی و  عملیات تروریستی و اقدامات هنجارشکنانه ادامه دهد».

خطیب با بیان این‌که «امنیت بر همه‌چیز اولویت دارد و زیرساخت و پایه و بنیان همه امور کشور است» اظهار کرد:

امروز تهدیداتی نو و متغیر بر کشور ما و مردم ما هجمه می‌آورد بنابراین باید نسبت به هوشمندی، هوشیاری، پیش‌بینی و درک آن‌ها برای عملیاتی کردن هدایت و رهبری در مواجهه با آن اقدام جدی کرد. امروز اگر تهدیدات سایبری یکی از تهدیدات است که مستمر کشور ما را تهدید می‌کند و با آن مواجه هستیم باید اولویت دفاع مان را تشکیل دهد. دشمن از فناوری‌های نو به نفع خود و برای تهدید علیه ملت ما استفاده می‌کند بنابراین سازمانی که بتواند برای مقابله با این تهدیدات هوشمندانه پیش‌بینی و پیشگیری کند و نسبت به آن‌چه حاصل می‌شود مصونیت‌سازی کند می‌تواند در پدافند و مقابله با این تهدید توفیق به دست آورده و موفقیت را کسب کند. با یک جنگ ترکیبی ،هوشمند و مستمر دشمن روبرو هستیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به حوادث اخیر ایران گفت:

در این فتنه اخیر با اعتراض روبرو نیستیم بلکه با اغتشاش روبه‌رو هستیم، در اعتراض کشتن و آتش زدن و آسیب رساندن جا و تعریفی ندارد پس هر چیزی که در صحنه اجتماعی و در صحنه نخبگان و دانشگاهی همراه با خشونت و تخریب می‌شود غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد. آن‌چه را دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند غیر از تجزیه طلبی رنگ و تعریف دیگری ندارد بنابراین آن‌چه با آن روبرو هستیم یک  بسته کامل است که سرویس‌های اطلاعاتی و کشورها و رسانه‌های بیگانه به عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی که ایجاد کردند آن را دنبال کردا و بحران می‌آفریند. عمده هدایت و رهبری این اغتشاش را دشمنان ملت ایران رهبری می کند و عوامل سنتی از جمله گروهک های تروریستی بازیچه این خیمه شب بازی هستند.

وی گفت:

در داخل هم می‌توانیم اقلیتی پرخاشگر و خشونت‌زا ببینیم که در این اقلیت با یک اقلیتی روبرو هستیم که آموزش دیده‌اند، سازمان‌یافته، مزدوری کرده و مدارکی وجود دارد که پول و امکانات گرفته‌اند؛ چه به طور مستقیم یعنی کسانی که در کشورهای مختلف آموزش دیده‌اند و چه به طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است. ما یک اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ما است پس کسانی که امروز در این کشور مسئولیتی اجتماعی دارند باید برای این اقلیت آسیب‌دیده فکری کنند.

وی با بیان این‌که «دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت» گفت:

امروز بعد از پایان نسبی و میرایی اغتشاشات و این فتنه و اظهار یأس علنی نسبت به آن‌چه که اتفاق افتاده است می‌بینیم که دست به اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی می‌زند، این چیزی است که در آتش‌زدن‌ها و کوکتل مولوتوف‌ها و عملیات تروریستی شاهچراغ شاهد آن هستیم و نکته دیگری که ما در همین آینده نزدیک با آن مواجه می‌شویم این است که اقداماتی به اصطلاح به عنوان حقوق بشر آن را دنبال می‌کند.

  •  

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای از شناسایی و بازداشت ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی شاهچراغ (ع) خبر داد.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آده است:

در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار، عنصر دوم عملیاتی و ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت ایران خواهد رسید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان