مجوز برگزاری کنسرت ها را بدون تایید شورای تامین صادر نمی کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 14:12

مجوز برگزاری کنسرت ها را بدون تایید شورای تامین صادر نمی کنیم

شماره: 18867
Aa Aa

بعضی از کنسرت‌های موسیقی ابتدا بدون دریافت مجوز‌های لازم تبلیغ می‌کنند و بعد شورای تامین را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران؛
مجوز برگزاری کنسرت ها را بدون تایید شورای تامین صادر نمی کنیم

سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اشاره به لغو برخی از کنسرت‌های موسیقی در استان‌ها با وجود داشتن مجوز‌های قانونی و رسمی اظهارداشت:

در استان‌ها در حوزه موسیقی و یا سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری شورای تامین استان تصمیم می‌گیرد که آیا می‌تواند امکانات امنیت اجرای کنسرت یا نمایشی را مهیا کند یا خیر؟

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

ممکن است شورای تامین استان اعلام کند که نیروهایش به دلیل رویدادی همچون همزمانی با مسابقه فوتبال یا سفر رئیس جمهور نمی‌تواند امنیت برگزاری کنسرت یا برنامه هنری را تامین کند و ما هم نمی‌توانیم زور و فشار بیاوریم تا به صورت الزام این کنسرت برگزار شود. شورای تامین یک دلیل قانونی و عقلانی مطرح می‌کند که همزمان نمی‌تواند امنیت دو منطقه، به عنوان مثال برگزاری دو برنامه را تامین کند یا هر دلیل دیگری که شورای تامین مطرح کند. به هر حال در استان‌ها نظر این شورا بر نظر ما ارجح است.

او گفت:

ما در تهران مجوز عمومی یک اثر را صادر می‌کنیم به عنوان مثال اعلام می‌شود که برگزاری کنسرت خواننده‌ای یا انتشار اثر او در تمام کشور بلامانع است اما اینکه آن خواننده در چه استانی بتواند برنامه‌اش را اجرا کند باید از شو‌ای تامین آن استان مجوز بگیرد. گاهی اوقات بداخلاقی‌هایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری کنسرت‌های موسیقی رخ می‌دهد. بعضی از کنسرت‌های موسیقی ابتدا بدون دریافت مجوز‌های لازم اقدام به تبلیغ می‌کنند و بعد شورای تامین را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند که طبیعتا شورای فرهنگ عمومی یک استان ممکن است زیر بار این فشار‌ها نرود. اینکه گروه موسیقی بدون مجوز‌های لازم در سایت بلیت‌فروشی یا در فضای مجازی تبلیغاتی را انجام داده تعهدی برای شورای تامین استان‌ها ایجاد نمی‌کند. در استان‌ها ما مجوز را تا زمانی که شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم.

  •  

محمود سالاری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در تماس با سیروان خسروی خواننده پاپ از وی بابت برگزار نشدن کنسرت دارای مجوز موسیقی این خواننده در اهواز دلجویی کرد.

او در این تماس با اشاره به نقش مهم هنرمندان در ایجاد نشاط و تزریق روحیه امید در جامعه نقش هنرمندان به ویژه در بخش موسیقی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اهمیت تمکین از مجوزهای قانونی صادره از سوی این وزارتخانه برای تمامی دستگاهها و نهادها در کشور افزود:
همه برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور با استناد به قوانین مصرح در زمینه نشر و انتشار و اجرای برنامه های هنری در کشور برگزار می‌شود و در این زمینه قانون بالاترین محل رجوع برای رفع ابهامات احتمالی است.

سالاری از رایزنی‌های این وزارتخانه در راستای عمل به این قوانین با نهادها و دستگاههای دیگر خبر داد:

این وزارتخانه آمادگی دارد تا با جلسات مشترک در این زمینه تمامی شبهات برگزاری اجراهای هنری قانونی از سوی دیگر نهادها برطرف کرده و شرایط برای تسهیل برگزاری اجراهای دارای مجوز از سوی این وزارتخانه فراهم شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان