مسببین هنجارشکنی در دانشگاه را پاسخگو می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 14:55

مسببین هنجارشکنی در دانشگاه را پاسخگو می‌کنیم

شماره: 20319
Aa Aa

برخی اساتید که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار بود به بهانه اینکه «جامعه را دوقطبی نکنیم» دچار مماشات شدند و عافیت‌طلبی را پیشه خود کردند.

از اساتید انتظار می‌رود به شکل صریح موضع بگیرند؛
مسببین هنجارشکنی در دانشگاه را پاسخگو می‌کنیم

سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی این دانشگاه گفت:

باید دشمن شناسی درستی داشته باشیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

با تبعیت از رهبر معظم انقلاب که همواره ما را به مدارا با دانشجویان معترض دعوت کرده اند این شیوه را ادامه می‌دهیم و با ارزیابی و بررسی اتفاقات گذشته در دانشگاه مسببین هنجارشکنی را از مسیر قانونی پاسخگو می‌کنیم. اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد و در محیط دانشگاه نیز انعکاس و بازتاب وسیع‌تری داشت رفته رفته به پایان می‌رسد اما درس‌آموخته‌هایی برای همه ما دارد که باید به آن بپردازیم، واکاوی کنیم و به عنوان تجربه از آن استفاده کنیم. باید دوست را از دشمن تشخیص دهیم. در نبردی که به سر می‌بریم با یک جنگ تمام عیار و نبرد فرهنگی و رسانه‌ای گسترده مواجه هستیم.

رییس دانشگاه تهران از نوع مواجهه معدود اعضای هیأت علمی در زمینه مدیریت شرایط آموزشی دانشگاه در ۲ ماه گذشته گلایه کرد:

برخی اساتید که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار بود به بهانه اینکه «جامعه را دوقطبی نکنیم» در مقابل افرادی که مبنا‌ها و چهارچوب‌ها را زیر پا گذاشتند، حاکمیت نظام اسلامی و اجرای احکام الهی را زیر سؤال بردند و حتی با تهدید مانع از حضور برخی دانشجویان و اساتید در کلاس درس شدند دچار مماشات شدند و عافیت‌طلبی را پیشه خود کردند. از اساتید انتظار می‌رود که به شکل صریح در مقابل کسانی که در محیط دانشگاه الفاظ رکیک سر می‌دهند، گفتگو را برنمی‌تابند و نگاه براندازانه دارند، موضع بگیرند و نه اینکه بگویند «نباید استاد را در مقابل دانشجو قرار داد و در دانشگاه دوقطبی ایجاد کرد».

رییس دانشگاه تهران گفت:

این افراد که به لطف الهی رسوا شدند، سرچشمه تفکر بسیجی را نشانه گرفته بودند. حرکت آن‌ها به دنبال این بود که با ظاهری فریبنده، گروه مرجع بسیج را کنار بزنند و گروه مرجع جدیدی را جایگزین کنند البته نحوه عملکرد این گروه فرسنگ‌ها با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی فاصله دارد. روش‌هایی که این افراد به کار بردند به گونه‌ای رسواکننده بود که اصلاً نمی‌توان آن‌ها را به عنوان رقیب جدی تفکر بسیجی محسوب کرد ولی صدمات زیادی به کشور و جامعه وارد کردند که باید به جای خود با عاملین و مسببین آن برخورد شود. دشمنان در غائله اخیر برای خدشه‌دار کردن مرجعیت بسیج تلاش کردند و انواع و اقسام توهین‌های بی‌سابقه را البته برنامه‌ریزی شده به بسیج نسبت دادند. اصلاً در شعار‌ها صحبتی از دولت و اقتصاد نبود و مستقیم به سمت سرچشمه بسیج نشانه می‌رفتند غافل از اینکه تفکر بسیجی و عشق به ولایت تکثیر شده و این تفکر مهارشدنی نیست. فحاشی و توهینی که از برخی افراد سر زد در هیچ جای دنیا و حتی در نظام غربی هم خریدار ندارد و در آن جوامع نیز هنجارشکنی تلقی می‌شود اما اتفاقات اخیر نشان داد که تفکر بسیجی چقدر نفوذکننده در قلوب دیگران است. سعه صدر و عقلانیت در کنار شور انقلابی بسیج در غائله اخیر نشان داد که بسیج چقدر ریشه‌دار است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان