مسعود ستایشی خداحافظی کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 15:59

مسعود ستایشی خداحافظی کرد

شماره: 25111
Aa Aa

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل گفته که موسسه پیروان اندیشه‌های قائم مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

«اصغر جهانگیر» سخنگوی قوه قضاییه شد؛
مسعود ستایشی خداحافظی کرد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت:

اقداماتی را در هفته گذشته از ناحیه رژیم نحس صهیونیستی شاهد بودیم و خدوم ترین فرماندهان کشور را در قاعده مندترین محیط بین المللی ترور کردند. این تروریست‌های شرور با ترور فرماندهان  کشور در غزه و لبنان و یمن و ... دست به اعمال ننگینی زدند اما وعده الهی و آزادی قدس شریف امروز بیش از پیش نزدیک شده و روز موعود جهانی بدون اسرائیل تحقق یافتنی تر شده است. پیگیری‌های حقوقی و قانونی با هدف رسواسازی این چهره فساد باید همزمان در ابعاد بین المللی دنبال شود. این رژیم نشان داده که هیچ قاعده و قانون را به رسمیت نشناخته و آبرویزی بین المللی برای خود ترتیب داده است.

ستایشی درباره طرح دعوا در مجامع بین المللی در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت:

طرح دعوا در این زمینه  برعهده وزارت خارجه و دولت است. ظاهرا وزارت خارجه و وزیر و مقامات وزارتخانه مقدمات آنرا فراهم می کنند. قوه قضاییه در اجرای مقررات ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری از طریق دادستان کل مسئول پیگیری و نظارت طرح دعوای بین المللی توسط دولت است. روز یکشنبه معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه شرح مستوفی خدمت دادستان کل مرقوم کردند و به نقض آشکار قواعد بین المللی اشاره داشتند و تقاضای اعمال مقررات ماده ۲۹۰ قانون ایین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ را از دادستان کل داشتند و خواهان دستور پیگیری و نظارت در تعقیب کیفری بودند. ان شاالله با اهتمامی که دادستان کل دارند این مورد با تلاش دولت کریمه به نتیجه مؤثر می رسد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های قوه قضاییه در زمینه حبس زدایی، کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع جرم در سال جدید گفت:

در سال جدید در زمینه حبس زدایی طرح ویژه ملی استفاده هدفمند از نهادهای ارفاقی به منظور رفع مشکلات عمومی در دستور کار است. در این طرح مقرر شده است مشکلات خاص هر استان مشخص شود و پنج طرح خاص با مرحله بندی اجرایی تعریف و مسئول اجرای آن نیز دادستانی ها در سراسر کشور خواهند بود. در دو سال اخیر در برنامه دادگستری ها شاهد استفاده از نهاد ارفاقی جایگزین حبس بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان نیز گفت:

پرونده‌های متعددی له و علیه این شرکت مطرح شده است. این پرونده‌ها به دلیل اینکه دقیق مطابق موازین قانونی مورد رسیدگی واقع شود از ناحیه مقامات قضایی استان تجمیع شده است. این پرونده‌ها به شعبه پنج بازپرسی دادسرای اصفهان ارجاع و در حال رسیدگی قضایی و در حال تحقیقات مقدماتی است.  نظریه کارشناسی پرونده ابلاغ شده است. یک شخصیت حقوقی تقاضای نظریه تکمیلی کرده است. پرونده تحقیقات مقدماتی در آینده نزدیک به پایان می‌رسد. پس از صدور قرار نهایی به مرجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود. در این زمینه ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین اقدامات مجدانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و دادگستری کل استان اصفهان، این کارخانه در حال بهره‌برداری و تولید محصولات است.

وی با بیان اینکه حدود دو سال  در سمت سخنگویی قوه قضاییه در خدمت شما عزیزان بودم گفت:

این نشست آخرین نشست است که در خدمت شما بودم و قرار است عزیز دیگری که با سابقه است عهده دار این مسئولیت خطیر باشند که ان شاءالله اطلاع رسانی خواهد شد. در این دو سال خدمت با برگزاری ۴۷ نشست حضور متعدد در جمع اصحاب رسانه را داشتم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره روند نظارت قوه قضاییه بر فیلم‌ها و سریال‌هایی که محتوایی حقوقی و قضایی دارند گفت:

نظارت مطلق باید از سوی مراجع ذی مدخل صورت بگیرد. به طور مثال وزارت ارشاد وظیفه‌ای درباره نظارت بر رسانه‌ها دارد که مقدمتا باید صورت گیرد. ساترا باید مقرراتی که برای نظارتش در نظر گرفتند را به نحو احسن پیگیری کند.

ستایشی  درباره آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل گفت:

موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۱۴۶۷ تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است. بقیه مطالب را حاج آقا صدیقی فرمودند.

  •  

«اصغر جهانگیر» سخنگوی قوه قضاییه شد

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با حکم محسنی اژه‌ای، با حفظ سمت به‌عنوان سخنگوی دستگاه قضا منصوب شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان