مشهد جای مراکز تفریحی و میراث فرهنگی نیست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 2:48

مشهد جای مراکز تفریحی و میراث فرهنگی نیست

شماره: 19491
Aa Aa

در مشهد شهروند نداریم. مشهد شهر امام رضا(ع) است و ساکنان آن شهروند نیستند بلکه مجاور، همسایه یا مستاجر امام رضا(ع) محسوب می‌شوند.

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد؛
مشهد جای مراکز تفریحی و میراث فرهنگی نیست
سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در همایش «در محضر امام مهربانی» گفت:
تمام تفاوت مشهد با سایر شهرها این است که گردشگر و شهروند ندارد.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:
مشهد زائر و مجاور دارد. گردشگر مربوط به شهرهایی است که مراکز تفریحی و میراث فرهنگی دارد. مشهد جای چنین چیزهایی نیست لذا گردشگر در مشهد نداریم.
وی افزود:
در حال حاضر شهرداری و مدیریت شهری مشهد خادمی امام رضا(ع) را جزو وظایف اصلی خود قرار داده است.
امام جمعه مشهد گفت:
مشهد شهر امام رضا(ع) است و ساکنان آن شهروند نیستند بلکه مجاور، همسایه یا مستاجر امام رضا(ع) محسوب می‌شوند. در مشهد نیز شهروند نداریم. نخستین کسی که این شهر را بنا کرده، امام رضا(ع) است و شهر متعلق به امام رضا(ع) است پس هرچه به آن اضافه شود مال امام رضا(ع) است و هرچه این شهر توسعه پیدا کند باز هم شهر امام رضا(ع) است.
امام جمعه مشهد افزود:
پاکبانی که در مشهد کار می‌کند با پاکبان سایر شهرها فرق دارد. او جاروکش شهر نیست؛ او جاروکش امام رضا(ع) است. اتوبوسران‌ها نیز میهمانان امام رضا(ع) را جابه‌جا می‌کنند و شغل معمولی ندارند در واقع شما راننده امام رضا(ع) شده‌ و میهمانان ایشان را جابه‌جا می‌کنید که بالاترین درجه و مقامی است که به شما اعطا شده است. با زائر امام هشتم(ع) معامله نکنید. در پیک زیارتی کرایه تاکسی ۲ برابر می‌شود. امام رضا(ع) از این موضوع ناراحت می‌شوند. ممکن است یک نفر در این پیک زیارتی چهار تا پنج میلیون نیز بیشتر درآمد کسب کند اما شب که به خانه می‌رود به علت بیماری همسرش و انتقال او به بیمارستان باید ۶ میلیون برای او هزینه کند. اگر امام رضا(ع) به کسی غضب کند همین گونه می‌شود. همانطور که امام رضا(ع) رئوف است برای کسی که این موضوعات را رعایت نکند، غضب خواهد کرد. اگر در این پیک زیارتی بازار گرمی راه بیندازید، امام رضا(ع) مانع آن خواهد شد و درآمدی که بابت آن کسب کرده‌اید، اثر سوء خواهد داشت.
وی اضافه کرد:
در پیک زیارتی باید بیشتر خدمت کنید تا اینکه درآمد بیشتری کسب کنید. اگر مشکل دارید،مشکل‌تان را به امام رضا(ع) بگوید تا حل شود. مشکل مالی با سرکیسه کردن زائر امام رضا(ع) نه تنها حل نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود. فرهنگ میزبانی از یک باور آغاز می‌شود. آدم باید باور کند که نوکر، راننده و جاروکش امام رضا(ع) است.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان