نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 22:57

نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود

شماره: 25221
Aa Aa

سازمان ثبت احوال کشور متولی صدور و چاپ کارت هوشمند ملی بوده و اقلام اطلاعاتی درج شده بر روی کارت‌های هوشمند ملی تغییری نداشته است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال؛
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود

افشار خاکباز معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در پی انتشار خبری مبنی بر حذف نام پدر از روی کارت‌های ملی گفت:

اقلام اطلاعاتی درج شده بر روی کارت‌های هوشمند ملی تغییری نداشته و نام پدر نیز از روی این کارت‌ها حذف نمی‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی یادآور شد:

سازمان ثبت احوال کشور متولی صدور و چاپ کارت هوشمند ملی است و هرگونه تغییرات در صدور این کارت‌ها صورت گیرد به طور قطع از طریق سازمان ثبت احوال کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز درباره اینکه چرا اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود اظهار داشت:

اسم پدر و مادر در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد.

انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است خاطر نشان کرد:

در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم. در نهایت در کمیسیون اصلی نماینده ثبت احوال اعلام کرد که قرار است کارت‌ها تغییر کند و در کارت‌های جدید نام پدر و مادر نخواهد بود،لذا مطلب به دلیل عدم موضوعیت از دستور خارج شد.

خزعلی در پاسخ به این پرسش که چرا اسم پدر و مادر حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود تاکید کرد:

در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد. ظاهراً سیاست این است که اطلاعات حداقلی در روی کارت آورده شود و به جای آن بارکدی در روی کارت آورده شود که مشخصات شناسنامه‌ای فرد صاحب کارت از جمله مشخصات پدر و مادر او از طریق بارکد قابل رویت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان