نظارت و کنترل بازار از اولویت‌های اساسی دولت است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:58

نظارت و کنترل بازار از اولویت‌های اساسی دولت است

شماره: 23099
Aa Aa

ابراهیم رئیسی نظارت و کنترل بازار به‌ویژه در زمینه معیشت عمومی را از اولویت‌های اساسی دولت خوانده و بر عزم دولت در استیفای حقوق ملت تاکید کرده است.

یستمین جلسه رصد و ارزیابی شرایط اقتصادی برگزار شد؛
نظارت و کنترل بازار از اولویت‌های اساسی دولت است

یستمین جلسه رصد و ارزیابی شرایط اقتصادی به ریاست رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این جلسه که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد وزرای اقتصاد، نفت، نیرو، جهادکشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی گزارش‌هایی از شاخص‌های مهم اقتصادی در تولید و مصرف، صادرات و واردات و همچنین فرآیند آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی ارائه کردند.

روند تامین کالاهای اساسی، روند کاهش 2.2 درصدی قیمت مسکن در تیرماه، روند کاهش قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ در هفته گذشته و کاهش بیش از 2 درصدی نرخ ارز، طلا و سکه از جمله مهمترین محورهای گزارش‌های ارائه شده بود.
رئیسی نظارت و کنترل بازار به‌ویژه در زمینه معیشت عمومی را از اولویت‌های اساسی دولت خواند و با اشاره به ضرورت توجه و مراقبت‌های لازم برای تقویت روند تولید در راستای شعار سال بر عزم دولت در استیفای حقوق ملت تاکید کرد.

  •  

افزایش مشارکت‌های مردمی مسئولیت مهم دولت است

رئیس جمهور اسلامی ایران در جلسه هیئت دولت نیز گفت:

افزایش مشارکت‌های مردمی و همراهی و همگرایی اجتماعی مسئولیت بسیار مهم دولت است و بر اهمیت مشورت‌پذیری مسئولان و استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها تأکید داریم.

وی اظهار داشت:

وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت تلقی و پرداخت آن را هرچه سریع‌تر کامل کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان