هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:08

هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود

شماره: 22940
Aa Aa

تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و توقف تولید برخلاف سیاست اشتغال‌زایی است؛ بازپرداخت تسهیلات از مسیرهای دیگری پیگیری شود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ششمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم بر اجرای به موقع قوانین مصوب مربوط به اشتغال از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و خواستار آسیب‌شناسی وزارتخانه‌های کم‌کار در ایجاد اشتغال شد.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه اعتبارات شرط لازم برای ایجاد اشتغال است اما شرط کافی نیست افزود:

بارها اتفاق افتاده که با ابتکار و تغییر رویکرد یا مدیریت،پ یک واحد تولیدی مشکل‌دار احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و توقف تولید را برخلاف سیاست اشتغال‌زایی دانست:

هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود و بانک‌ها بازپرداخت تسهیلات خود را از مسیرهای دیگری پیگیری نمایند.

رئیسی توجه ویژه به حرفه‌آموزی از طریق تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راه‌های مؤثر و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و شورای اشتغال را مکلف کرد راهکارهای کمک به آموزش و پرورش برای فعال‌تر کردن این بخش را بررسی و ارائه نماید.

  •  

او در جلسه شورای‌عالی مسکن نیز گفت:

تأمین مسکن مردم از اولویت‌های دولت است. در زمینه واگذاری اراضی مازاد دولت، گام‌های خوبی برداشته شده و دستگاه‌های اجرایی که هنوز موفق به واگذاری اراضی مازاد خود نشده‌اند هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل و اجرای تکالیف خود در این زمینه اقدام کنند.

وی اظهار داشت:

به موجب قانون بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد تسهیلات بانکی را به ساخت مسکن تخصیص دهند. اگر بانک‌ها امکان پرداخت تسهیلات به میزانی که قانون برای آنها تعیین کرده، ندارند باید به صورت شفاف به مردم اعلام و نسبت به آن میزان که قابل پرداخت است به‌موقع اقدام کنند. وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور نیز با برگزاری جلسه‌ای مشترک موضوع بیمه کارگران ساختمانی را با فوریت بررسی و راهکارهای مساعدت دولت برای تسریع در حل این موضوع را احصاء نمایند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان