واردات لوازم خانگی آزاد شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 11:46

واردات لوازم خانگی آزاد شد

شماره: 24202
Aa Aa

مطابق بخشنامه ابلاغ شده واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد معیار مصرف و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی و بر اساس آخرین ویرایش استاندارد ملی معیار مصرف انرژی مجاز اعلام شده است.

با بلاغ معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران؛
واردات لوازم خانگی آزاد شد

مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز (لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی صادر شد.

به گزارش  اسپادانا خبر، معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران بخشنامه مصوبه هیأت وزیران در خصوص مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گاز سوز (لوازم خانگی) با استاندارد و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۹/۱۵ به پیشنهاد شماره ۵۶۵۸۰ مورخ ۱۴۰۲/۲/۳۱ سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد اصل یکصد و‌ی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد بند (۴) تصویب نامه شماره ۹۴۰۳۵ ت ۴۲۴۰۰ ه مورخ ۱۳۸۸/۵/۱۷ به شرح زیر اصلاح می‌شود.

- واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد معیار مصرف و بر چسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی و بر اساس آخرین ویرایش استاندارد ملی معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی بر برقی خانگی و گازسوز مشمول مقررات اجرای اجباری مجاز بوده و باید از واردات تجهیزات مذکور با رتبه‌های انرژی پایین‌تر جلوگیری به عمل آید.

واردات لوازم خانگی آزاد نشده است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت که بخشنامه‌ای که روز گذشته با عنوان آزادسازی واردات لوازم خانگی در رسانه‌ها منتشر شد به معنی آزادسازی واردات نیست و فقط مربوط به استاندارد کالاهایی است که در حال حاضر به کشور وارد می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان