پروازهای تهران- فرانکفورت به دلیل کشف جسد در هواپیما لغو شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 19:17

پروازهای تهران- فرانکفورت به دلیل کشف جسد در هواپیما لغو شد

شماره: 19963
Aa Aa

همزمان شرکت های هواپیمایی لوفتهانزا و‌ آسترین ایرلاینز اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی همه پرواز ها را به دلیل اعتراضات و اوضاع كنونی ایران لغو می کنند.

ایران می گوید اطلاعات مستندی دریافت نکرده است؛
پروازهای تهران- فرانکفورت به دلیل کشف جسد در هواپیما لغو شد

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) از لغو پروازهای شرکت هواپیمایی لوفتهانزا به‌دلیل ادعای این شرکت مبنی بر کشف یک جسد در این هواپیما خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، سعید چلندری اظهار کرد:

هواپیمای لوفتهانزا بامداد پنجشنبه از فرودگاه امام خمینی پرواز کرد و ۱۴ ساعت بعد یکی از نمایندگان شرکت هواپیمایی به صورت تلفنی به ما اعلام کردند که یک جسد در قسمت چرخ‌های عقب هواپیما پیدا شده و پروازهای روز پنجشنبه و جمعه را ابطال کردند. ما درخواست کردیم که برایمان اطلاعات کامل و مشخصات جسد را بفرستند. هنوز بعد از گذشت حدود ۴۸ ساعت به ما اطلاعاتی ندادند و پروازهای روز پنجشنبه و جمعه را هم لغو کردند و هنوز درباره پروازهای بعدی اطلاعی ندادند. تا زمانی هم که به صورت رسمی و مکتوب این موضوع را به ما اعلام نکنند برای ما قابل پیگیری نیست.

او گفت:

البته ما بررسی‌های اولیه را انجام دادیم و به موردی نرسیدیم. لحظه آخر هم که خلبان و کادر فنی هواپیمای لوفتهانزا قبل از اینکه هواپیما پروازش را انجام داد، تمام قسمت‌های هواپیما از جمله محفظه چرخ‌های عقب را بررسی کرده و مورد خاصی نبوده و در دوربین‌های ما کاملا مشهود است و پس از این بررسی‌ها پرواز انجام شده اما بعد از ۱۴ ساعت چنین ادعایی به صورت شفاهی و تلفنی داشتند و تا این لحظه به‌صورت مکتوب اطلاع جدیدی ندادند. ما به نماینده رسمی لوفتهانزا ایمیل زدیم و درخواست کردیم که اطلاعات مستند و تصاویری از جسد برای ما بفرستند که تا این لحظه پاسخی دریافت نکردیم.

  •  

شرکت های هواپیمایی لوفتهانزا و‌ آسترین ایرلاینز (اتریش) اعلام کردند تا اطلاع ثانوی همه پرواز های خود را به ایران لغو می کنند.

این دو شرکت علت لغو پروازها را اعتراضات و اوضاع كنونی ایران عنوان کردند.

  •  

روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهورس اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:

از روز گذشته و اولین دقایق وزارت امور خارجه در جریان موضوع قرار گرفته است.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام شده است:

موضوع از طریق برقراری تماس کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت و سفارت کشورمان در برلین با مقام‌های آلمانی ذیربط در این خصوص در دست پیگیری بوده اما تاکنون اطلاعات مستندی از طرف آلمانی دریافت نشده است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، مراتب مورد اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان