چیزی به نام حجاب اجباری نداریم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 16:54

چیزی به نام حجاب اجباری نداریم

شماره: 19238
Aa Aa

زمانی که یک مرد از خانه‌اش بیرون می‌زند ده‌ها خانم را مشاهده می‌کند که با انواع و اقسام آرایش‌ها و پوشش‌های نامناسب رژه می‌روند. انسان‌ها چقدر می‌توانند چشمشان را ببندند و زمین را نگاه کنند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب؛
چیزی به نام حجاب اجباری نداریم

اسدالله سلیمانی، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب در ایران گفت:

ما تولیدکنندگان محصولات حجاب دغدغه فرهنگی داریم یعنی اولویت اول ما فرهنگی و اولویت دوم مان مسائل اقتصادی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، وی ادامه داد:

مسئولان و متولیان این امر در خواب هستند و سال‌ها تا خطر بغل گوششان نیاید و نبیند که خیابان‌های ما به چه صورت است و خانواده‌های ما به چه صورت تبدیل شده‌اند و فضای جامعه به چه صورت شده است، متأسفانه بیدار نمی‌شوند و هنوز هم خواب هستند و در این شرایط مجبور هستند مردم وارد گود شوند و خود مردم وارد عمل شوند.

سلیمانی گفت:

بیشترین آسیب را از بدحجابی و بی حجابی را خود خانم‌ها متحمل می‌شوند. متلاشی شدن خانواده و طلاق‌ها از این همین مسئله نشأت می‌گیرد. زمانی که یک مرد از خانه‌اش بیرون می‌زند ده‌ها خانم را مشاهده می‌کند که خود را به انواع و اقسام آرایش‌ها و پوشش‌های نامناسب در جلوی این آدم‌ها رژه می‌روند. انسان‌ها چقدر می‌توانند چشمشان را ببندند و زمین را نگاه کنند؟ طبعاً به زندگی اینها آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد:

چرا ما از گشت ارشاد به گونه‌ای صحبت می‌کنیم که انگار مجموعه‌ای آمده است تا به مردم زور بگوید و یا اجبار کند؟ نمی‌توانیم فضای جامعه را رها کنیم و امنیت کشور، حیا و عفاف کشور و کیان خانواده را نادیده بگیریم. اجتماع و محل عمومی جای مانور دادن با لباس خواب و لباس نامناسب و یا محل شخصی یا حیاط خلوت کسی نیست. همه باید رعایت کنند همانطور که در دنیا نسبت به قوانین شأن احترام می‌گذارند و آن را رعایت می‌کنند. حتی در کشور آمریکا که خود را مهد تمدن می‌داند که بنظرم مهد توحش است اگر کسی بخواهد مشروب بخرد، نمی‌تواند مشروبش را به راحتی در دست بگیرد و در خیابان راه بیفتد بلکه باید مشروب را در پاکت بگذارد.

وی افزود:

ما چیزی به نام حجاب اجباری نداریم بلکه حجاب قانونی است؛ قانون جمهوری اسلامی ایران است که بانوان و آقایان باید با حجاب باشند. زمانی که کسی قانون را زیر پا بگذارد گشت ارشاد یا نیروی انتظامی یا هر نیروی دیگری موظف است که جلویش را بگیرد، اما متأسفانه آن‌قدر قصور و سهل‌انگاری کرده‌ایم که این موارد تا خانه‌های مان آمده است. امروز باید به این موضوع بیندیشیم که خط پایان بی حجابی‌ها و بی بند و باری کجاست و تا کجا می‌خواهند حرکت کنند. اگر اینها را رها کنیم معلوم نیست که شاهد چه اتفاقاتی باشیم. این‌ها به دنبال آندلس‌سازی جمهوری اسلامی هستند آن چیزی که در اسپانیا رخ داد، باید از تاریخ عبرت گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان