کارگران رسماً خواستار بررسی مجدد مزد شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 13:50

کارگران رسماً خواستار بررسی مجدد مزد شدند

شماره: 23288
Aa Aa

کدام کارگر حداقل‌بگیر توان پرداخت ماهانه اقساط تسهیلات مسکن 20 میلیون تومان دولت را دارد؟| دستمزد کارگران با سبد هزینه معیشت فاصله دارد.

سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری؛
کارگران رسماً خواستار بررسی مجدد مزد شدند

سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران و افزایش قیمت‌ها گفت:

نمایندگان کارگری مدت‌هاست درخواست برگزاری جلسه شورای‌عالی کار و بازنگری مزد را داشته‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی ادامه داد:

مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه کارگری است. متأسفانه در طرح‌های دولت جای کارگران برای تهیه مسکن خالی است، اقساط تسهیلات مسکنی دولت حدود 20 میلیون تومان است، کدام کارگر حداقل‌بگیر توان پرداخت ماهانه بیست میلیون تومان را دارد، در شرایطی که دستمزدش به‌سختی به ده میلیون تومان می‌رسد و هزینۀ تأمین اساسی‌ترین نیازهای خانواده‌اش سی میلیون تومان است؟

گلپور با ابراز اینکه درخواست جدی نمایندگان کارگران برگزاری جلسه شورای‌عالی کار برای بررسی مجدد مزد است، گفت:

در آخرین جلسه شورای‌عالی کار در اسفند ماه 1401 نیز کارگران بیان کرده بودند که در صورتی که تورم کنترل نشد، جلسه شورای‌عالی کار برای بررسی مجدد تشکیل شود. اکنون درخواست ما این است که جلسه تشکیل شود و در فضایی کارشناسی به مسائل و مشکلات پیرامون مزد کارگران و تقویت قدرت خرید جامعه کارگری پرداخته شود. سبد هزینه معیشت برای سال 1402 حدود 13میلیون و 100هزار تومان در کمیته مزد تعیین شد در حالی که رقمی که کارگران به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کنند فاصله با این مبلغ دارد بنابراین امیداریم دولت به درخواست کارگران برای بررسی مجدد مزد و برگزاری جلسه شورای‌عالی کار توجه کند.

گلپور با بیان اینکه کاهش قدرت خرید کارگران بیشترین ضربه را به تولید می‌زند چراکه کارگران به‌عنوان مهم‌ترین جامعۀ هدف تولیدات داخل توان خرید ندارند ادامه داد:

در سالی که عنوان آن از سوی مقام معظم رهبری رونق تولید نام‌گذاری شده است، حمایت از کارگران ضرورت دارد متأسفانه مسئولان فکر می‌کنند هرچه از حقوق کارگران کم کنند، رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد اما برای توسعه باید اول از همه به نیروی کار توجه کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان