گفت‌وگو با کسی که اسلحه به دست می‌گیرد بی‌معناست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 7:10

گفت‌وگو با کسی که اسلحه به دست می‌گیرد بی‌معناست

شماره: 20009
Aa Aa

آن کسی که اسلحه به دست می‌گیرد شهوت عملی دارد و کسی که دارای شهوت عملی است باید پاسخ عملی دریافت کند.

رسانه ها هرچیزی را می‌گویند و بعد می‌گویند آزادی نیست؛
گفت‌وگو با کسی که اسلحه به دست می‌گیرد بی‌معناست

حسین میرزایی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:

کسانی که نسبت به بعضی از عملکردها اعتراضی دارند دو دسته هستند، یک دسته شبهه علمی دارند و یک دسته شهوت عملی.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ا ایلنا، او ادامه داد:

کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو کرد اما کسی که اسلحه به دست می‌گیرد که دیگر جای گفت‌وگو ندارد. آن کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو و مذاکره کرد تا شبهات علمی‌اش برطرف شود. بالاخره سوال‌ها و شبهاتی در ذهنش به وجود آمده و باید رفع کرد. در این گفت‌وگو هم نباید هیچ یک از طرفین به شرط اینکه‌ الا و لابد باید حرف من اثبات شود وارد گفت‌وگو شود بلکه محوریت باید حق، عدالت، قرآن و مواردی که مورد پذیرش و اعتقاد همگانی است باشد اما آن کسی که اسلحه به دست می‌گیرد، به حرم شاهچراغ می‌رود و مردمی که هیچ سلاحی ندارند و در حال زیارت هستند را به رگبار می‌بندد که دیگر جای گفت‌وگو ندارد. این فرد شهوت عملی دارد و کسی که دارای شهوت عملی است باید پاسخ عملی دریافت کند اما دسته اولی که شبهه علمی دارند باید با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

او ابراز داشت:

ما احزاب داریم و جناح‌های مختلف سیاسی حزب رسمی دارند منتها بعضی وقت‌ها دوست ندارند مسئولیت این اقدامات را برعهده بگیرند. ما برای اعتراض حتی برای راهپیمایی و تجمع و این‌ها قانون و آیین‌نامه داریم اما عده‌ای که صاحبان احزاب رسمی هم هستند و از منظر قانون توان این را دارند که چنین تجمعاتی را برپا کنند حاضر نیستند زیر بار مسئولیت این کار بروند یعنی می‌خواهند هم کار خود را پیش ببرند و هم مسئولیتش را دولت و مجلس و حاکمیت برعهده بگیرد. خب اینجور نمی‌شود بالاخره شما تصمیمی می‌گیرید باید پای لوازم تصمیم هم بایستید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد:

درخصوص رسانه‌ها هم الان چه حرفی است که منع داشته باشند و افراد نتوانند بگویند؟ هرچیزی را می‌گویند و بعد هم می‌گویند که آزادی نیست و ما را محدود کردند.

وی افزود:

ما هم یک دوره‌ای دانشجو بودیم و جزو همین تشکل‌های دانشجویی بودیم که مطالباتی داشتیم. در آن زمان هم حرف‌های خود را زدیم و مسئولین را هم به چالش کشیدیم. مسئولین هم آمدند پاسخ دادند و یک جاهایی هم پاسخ ندادند که ما هم در صندوق‌های انتخابات آن‌ها را به چالش کشیدیم اما هیچ وقت دست به اقدامی که خلاف منافع ملی باشد نزدیم و یا رفتارهایی که ضرر به اموال عمومی بزند انجام ندادیم.

او در واکنش به اینکه «محدودیت‌ها و خطوط قرمزی که برای رسانه‌ها اعمال می‌شود منجر به کاهش مخاطب آن‌ها و مراجعه مردم به رسانه‌های خارجی شده است»،گفت:

اگر ما اسم‌مان هنرمند است ولی واقعا هنرمند نیستیم که از ابزاری که داریم استفاده کنیم. آن محدودیت قانون و این‌ها نیست. این ناتوانی در هنرمندی ماست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان