یارانه ۷ میلیون نفر تغییر می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 17:57

یارانه ۷ میلیون نفر تغییر می‌کند

شماره: 24112
Aa Aa

 علیرضا عسگریان از معدل گیری «تراکنش‌های بانکی»، «وام»، «بورس» و «سفرخارجی» و تاثیر آنها در صدک‌بندی خانواده‌های ایرانی خبر داده و گفته دسترسی به میزان و تعیین دارائی‌های هر فرد براساس «کد ملی» است.

با اعلام معاون وزیر رفاه جمهوری اسلامی ایران؛
یارانه ۷ میلیون نفر تغییر می‌کند

 علیرضا عسگریان، معاون وزیر رفاه جمهوری اسلامی ایران در برنامه صف اوّل شبکه خبر سیما از معدل گیری «تراکنش‌های بانکی»، «وام»، «بورس» و «سفرخارجی» و تاثیر آنها در صدک‌بندی خانواده‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، عسگریان اظهار کرد:

دسترسی به میزان و تعیین دارائی‌های هر فرد براساس «کد ملی» است.

وی یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که دولت روی آن تمرکز کرده را «کالابرگ» خواند و گفت:

در حال حاضر ۶۱ میلیون نفر تحت پوشش کالابرگ هستند که ۷۵ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

معاون وزیر رفاه با تاکید بر اینکه از این پس همه برنامه‌های اعتباری دولت در پایگاه رفاه ایرانیان وارد می شود درباره زمان اجرایی شدن صدک بندی خانوارها گفت:

با صدک بندی جدید یارانه کسی قطع نمی‌شود مگر اینکه به دهک بالاتر رفته و جزو جمعیت پنج میلیونی دهک ۱۰ شوند اما پیش بینی ما این است که جابه جایی بین دهک‌ها حدود هفت میلیون نفر است بنابراین هفت میلیون نفر بین دهک‌ها جابه جا می‌شوند. از ۷۹ میلیون و۶۰۰ هزار نفر هفت میلیون جابه جا می‌شوند. یک تعدادی از بالا می‌آیند پایین و یک تعدادی از پایین به بالا می‌روند.

او با بیان اینکه قانون خانواده و جوانی جمعیت به ما می‌گوید باید دهک ۸،۹  و ۱۰ را از دریافت یارانه  حذف کنید اما الان تصمیم دولت این نیست که دهکی را حذف کند تاکید کرد:

اما اگر داده‌ها اعمال شوند یک عده از دریافت یارانه کنار می‌روند. سال ۱۴۰۱ دهک ۱۰ کلا حذف شدند که حدود هشت میلیون نفر بودند؛ بعد این‌ها اعتراض کردند و یک تعدادشان برگشتند یعنی ما الان در دهک دهم  کسانی داریم که یارانه می‌گیرند. همه دهک دهمی‌ها حذف نشدند بلکه حدود ۵.۵ میلیون نفر حذف شدند این در حالیست که هر دهکی ۸.۵ میلیون نفر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت غذایی برای ۱۲۳ هزار کودک جزو دهک‌های اول تا هفتم و پرداخت یارانه ۶۰۰ و یک میلیون تومانی بر اساس دهک خانوار آنها جهت خرید سبد غذایی رایگان و حاوی ۱۶ قلم کالا نیز بیان کرد:

هر شش ماه رشد کودکان پایش می‌شود. بزرگ‌ترین استراتژی و مهم‌ترین راهبرد دولت در حوزه امنیت غذایی است و در این زمینه مکرر هزینه می‌کند و زیرساختها را آماده می‌کند. امیدوار هستیم که در سال ۱۴۰۳ اخبار خیلی خوبی در این زمینه بدهیم. همچنین طرح یسنا را نیز در خصوص حمایت غذایی مادران باردار و شیرده دهک اول اجرا کردیم و با پرداخت ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به آنها، می‌توانند اقلام کالاهای سبد غذایی را خریداری کنند. این مادران توسط وزارت بهداشت کاملا چک می‌شوند و ما هم به صورت میدانی چک می‌کنیم و باید از این یازده قلم خریداری و خودشان مصرف کنند. حال آنکه ممکن است بپرسید یک مادری که فرزند شیرده زیر سه ساله دارد، نیازمند اقلام بهداشتی و پوشک و شوینده هم هست؛ آن هم طراحی شده تا کمیته امداد بسته‌های ۲ تا ۲.۵ میلیون تومانی بابت وسایل شوینده و بهداشتی به آن‌ها بدهد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان