۳۹.۷ درصد از بیکاران ایران فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 6:46

۳۹.۷ درصد از بیکاران ایران فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

شماره: 18616
Aa Aa

۳۹٫۷ درصد از تعداد ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر جمعیت بیکاران ایران در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.

مطابق با آمار اعلام شده مرکز آمار ایران؛
۳۹.۷ درصد از بیکاران ایران فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در بهار سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده نشان می‌دهد که ۹۵۱ هزار و ۷۲۰ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور بیکار هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، در بهار امسال ۱۳٫۲ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی بیکار بوده‌اند که نسبت به بهار سال ۱۴۰۰ معادل ۰٫۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین ۴۹۴ هزار و ۷۹ نفر از این جمعیت را زنان و ۴۵۷ هزار و ۶۳۱ نفر را مردان به خود اختصاص می‌دهند. نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹٫۱ درصد و گروه زنان ۲۲٫۳ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در بهار سال ۱۴۰۱ نسبت به بهار سال ۱۴۰۰، ۰٫۳ درصد و در گروه زنان، ۰٫۱ کاهش را نشان می‌دهد.

در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیکار در ایران وجود دارد. بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۳۹٫۷ درصد بیکاران کشور در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در بهار سال ۱۴۰۰ معادل ۴۰٫۳ درصد بود.

سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» ۱٫۳ درصد افزایش داشته و از ۲۵٫۳ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ به ۲۶٫۶ درصد در بهار سال ۱۴۰۱ رسیده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان