اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 10:31

اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد

شماره: 23686
Aa Aa

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند وضعیت آماده‌باش کامل در همه سفارتخانه‌های اسرائیل در جهان اعلام شده و از سفرا خواسته شده از منازل‌شان خارج نشوند.

با اعلام دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل؛
اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، همزمان کانال 13 اسرائیل از افزایش شمار تلفات به 600 کشته و 2048 زخمی در پی آغاز درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته خبر داد.

الجزیره نوشت:

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل هم اعلام کرده شمار اسرا و مفقودان در نوار غزه به بیش از 100 نفر رسیده است.

در همین رابطه، ارتش اسرائیل تصمیم به تخلیه 25 شهرک در مناطق نزدیک به نوار غزه از جمله بئيری، اوريم، ناحل عوز، نتيف، هعسراه و زيكيم گرفته است.

ارتش اسرائیل همچنین اسامی 18 نظامی را که روز گذشته کشته شده‌اند منتشر کرد تا مجموع نظامیان کشته شده به 44 نفر برسد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش داده‌اند وضعیت آماده‌باش کامل در همه سفارتخانه‌های اسرائیل در جهان اعلام شده و از سفرا خواسته شده از منازل‌شان خارج نشوند.

  •  

تماس تلفنی رئیس جمهور اسلامی ایران با اسماعیل هنیه و زیاد النخاله

همزمان سید ابراهیم رئیسی نیز در تماس های جداگانه با زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و اسماییل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در مورد تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

  •  

دولت‌های مسلمان در پشتیبانی از فلسطین وارد میدان شوند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در پیامی نوشت:

و سرانجام، آه ملتی مظلوم به طوفانی بر ظالمان تبدیل شد. خورشید نصرت الهی بار دیگر از فلسطین طلوع کرده و قلوب مومنین را شاد، آزادگان جهان را سرافراز و ظالمان را خوار و زبون کرده است. سلام و درود خدا و همه بندگان صالح و آزاده‌اش بر ملت مقاوم و رشید فلسطین که در حرکتی تاریخ‌ساز، جهان ظلم را به وحشت انداخت و شگفت‌زده کرد. سلام بر مقاومت و همه دلیرمردانش که توهم زندگی زیر سایه اسارت رژیم تجاوزکار صهیونیستی را یکسره به دور انداخت و آنگاه با در دست گرفتن ابتکار عمل نشان داد که اراده پولادین که ریشه در ایمان به خداوند و تکیه بر مردم خود داشته باشد، بر همه تجهیزات و تسلیحات غلبه می‌کند. جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود. بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید پاسخگو باشند. جمهوری اسلامی از دفاع مشروع ملت فلسطین دفاع می‌کند و قاطعانه بر این باور است که همانطور که پروردگار متعال در قرآن می‌فرماید: «ان العزه لله و لرسوله و للمومنین»؛ عزت ریشه در ایمان، مقاومت و وحدت دارد. عزت ملت‌ها در مصالحه با ظلم بدست نمی‌آید؛ و عادی‌سازی اسارت ملت آزاده فلسطین، نشدنی است.

او از دولت‌های مسلمان خواست تا همگام با امت اسلام در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند:

دشمن صهیونیستی نیز بداند که معادله تغییر کرده است؛ جنگ‌طلبی به ضرر صهیونیست‌هاست. ملت فلسطین پیروز این میدان است. سلام بر مقاومت از فلسطین و لبنان و سوریه تا عراق و افغانستان و یمن، سلام بر غزه‌ قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه گروه‌های مقاومت، سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر امام خمینی و امام خامنه‌ای که ملت‌ها را به صراط مقاومت رهنمون و حمایت کردند و سلام بر شهدای مقاومت و شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی.

  •  

آزادسازی پول‌های ایران ارتباطی به حمله حماس به اسرائیل ندارد| ما هنوز شواهد هدایت یا دخالت ایران در این حمله را مشاهده نکرده‌ایم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اظهار داشت:

اینکه وقتی افراد زیادی جان باخته‌اند برخی بازی‌های سیاسی به راه می‌اندازند باعث تاسف است. پولهای آزادشده ایران ارتباطی با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی ندارد. پول های آزادشده درآمد ایران از محل فروش نفت بود. ایران از همان روز اول از حق استفاده از این پول‌ها را برای مصارف بشردوستانه برخوردار بوده‌است.

او گفت:

طبق گزارش‌هایی که به دست دولت آمریکا رسیده است در عملیات مقاومت فلسطین «چند آمریکایی کشته شده‌اند» و تعداد بیشتری نیز مفقود شده‌اند و آمریکا در تلاش است این موضوع را «راستی‌آزمایی کند.».

وزیر خارجه آمریکا گفت:

واشنگتن«احتمالا» جزییات کمک‌های نظامی جدید به اسرائیل را تا آخر امروز ارائه خواهد کرد. اولین تمرکز ما این است که مطمئن شویم اسرائیل آن چه را که نیاز دارد در اختیار دارد.

او گفت:

دلایل شکست اطلاعاتی در عدم پیش‌بینی حمله به اسرائیل را بررسی خواهیم کرد.

  •  ‌‌

اسرائیل دیگر نمی‌تواند رجز بخواند| آمریکا تکیه‌گاه سستی است و اسرائیل از آن سست‌تر

حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران اظهار داشت:

مدرن‌ترین تجهیزات را داریم اما می‌دانیم آن چیزی که ما به پیروزی می‌رسا‌ند شهادت، عاشورا و غیرت حسینی است. امروز فلسطین قهرمان بدون هیچ ترسی سربازان اسرائیلی را تعقیب و بازداشت می‌کنند و دیگر اسرائیل نمی‌تواند رجز بخواند. امروز پایان اشغال و تجاوز است و آمریکایی‌ها هم دیگر نمی‌توا‌نند آنها را نجات دهند. امروز شاهد یک فلسطین قدرتمند هستیم، آمریکا تکیه‌گاه سستی است و اسرائیل از آن سست‌تر است.

  •  

جمهوری اسلامی ايران دخالت در توفان الاقصى را رد كرد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حمایت «قاطعانه از فلسطین» اعلام کرد:

«ما در واکنش فلسطین مشارکت نداشته‌ایم و این کار صرفا به وسیله فلسطین صورت گرفته است

در دو روز گذشته ادعاهايى‌ درباره دخالت ایران در حمله منتشر شده بود. در آخرین مورد روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرده بود که ایران در هفته‌های گذشته در برنامه‌ریزی برای اجرای این حملات نقش داشته است.

  •  

بعد از بهار عربی، این، مهمترین اتفاق در خاورميانه است

سید محمدخاتمى، رئيس جمهورى اسبق جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:

فلسطينيان پس از سالها تحمل تجاوز و زور و تحقيرشدگى توانستند کار بزرگى انجام دهند و قدرت اشغالگر را غافلگير کنند و توازن قوا را در منطقه بهم بزنند. دستگاههاي تبليغاتی طرفدار اسرائيل تلاش دارند این دستاورد بزرگ را به بعضی کشورها منتسب کنند كه اشتباه است. آنچه حاصل شده متعلق به مردم فلسطين و بعد از بهار عربى این، مهمترین اتفاق در خاورميانه است.

او با بیان این که نمى‌توانيم این اصل بزرگ اخلاقى را زیر پا بگذاریم و مشروعيت اشغالگر را به رسميت بشناسيم ادامه داد:

مقاومت در برابر تجاوز و ظلم تروریسم نيست. آنچه رخ داده حاصل تحقير، سرکوب و ظلم هائی است که اسرائيل نسبت به مردم فلسطين انجام داده است. من از کشته شدن حتى یك نفر بی‌گناه هم خشنود نمى‌شوم اما باید دید که متجاوز اصلی کيست و منشأ تجاوز کجاست؟

 وی اعلام کرد:

بر ضرورت تدبير سياسی و توجه به منافع ملی در ایران و پرهيز از موضع گيري‌هاي شتاب زده و تحریك کننده، دخالت دادن قطب بندى هاى سياسی در موضع گيري‌هاى خارجی تاکید می‌کنیم.

  •  

درخواست فوری امیرعبداللهیان از گوترش

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به تجاوزات و جنایات سبعانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین فلسطین اشغالی ابراز نگرانی عمیق کرد.

حسین امیر عبداللهیان در این نامه با یاد آوری جنایت‌های رژیم اشغالگر در قبال مردم فلسطین و حمایت‌های ایالات متحده آمریکا و غرب از این رژیم  بر حق دفاع مشروع مردم فلسطین در برابر هرگونه اشغالگری و تجاوز تاکید کرد.
امیرعبداللهیان همچنین با یادآوری مسئولیت‌های شخص دبیرکل و سازمان ملل متحد در قبال فاجعه انسانی در غزه، نسبت به انتقام گیری کور رژیم صهیونیستی هشدار داد.

او از دبیرکل خواسته است تدابیر لازم را در سریع ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض های فاحش حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر، و ارتکاب جنایات شنیع به ویژه جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین اشغالی و به ویژه نوار غزه اتخاذ نماید.

 

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان