اعضای اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم های ایران به توافق رسیدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 23:19

اعضای اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم های ایران به توافق رسیدند

شماره: 25235
Aa Aa

جوسپ بورل گفته این تحریم‌ها ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به گروه‌های نبابتی را شامل می‌شود.

با اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛
اعضای اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم های ایران به توافق رسیدند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست خود درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از همشهری آنلاین، جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند شامل می‌شود.

وی گفت:

«ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود به توافق سیاسی دست یافتیم.»

این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران نوشت: 

مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان