باید به رای مردم توجه بشود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 7:13

باید به رای مردم توجه بشود

شماره: 25034
Aa Aa

باید آستانهٔ تحملمان را برای شنیدن نقد بالا ببریم| در جمهوری اسلامی حقوق و رای مردم نهفته شده| دشمن رشد اقتصادی ما را نمی خواهد ولی اتفاق افتاده| دفاع ایران از غزه سفارش امیرالمومنین (ع) و از اصول قانون اساسی ماست.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
باید به رای مردم توجه بشود

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم احیای شب قدر در حرم امام خمینی(ره): گفت:

در رای دادن به جمهوری اسلامی برخی نظرشان جمهوری اسلامی نبود اما ملت جمهوری اسلامی را انتخاب کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او ادامه داد:

برخی قید دیگری هم می زدند مثل لیبرال ها که آن موقع دولت دست آنها بود می گفتند جمهوری دموکراتیک اسلامی یا فقط جمهوری.امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.

وی گفت:

در جمهوری اسلامی حقوق مردم و توجه به رای مردم نهفته شده است. باید به رای مردم توجه بشود. ۱۲ فروردین از یک جهت از ۲۲ بهمن هم مهمتر است چون حکومتی به نام جمهوریت و اسلامیت در این روز با رای مردم شکل گرفت و این بسیار اهمیت دارد لذا امام فرمودند این روز ملی است، رویدادی که هرگز نباید فراموش کرد.

رئیسی اظهار داشت:

امام فرمودند که قانون اساسی باید به رفراندوم گذاشته شود. امام مردم را می شناخت، دنیا را می‌شناخت، شرق را می‌شناخت، غرب را می‌شناخت. با شناختی دقیق فرمود نه شرقی و نه غربی. امام می خواستند نظامی مبتنی بر دین و یک تمدن نوین بنا کنند. امام شرایط را خوب می‌دید لذا فرمود مردم سریع نوع نظام سیاسی را تعیین کنند. امام فرمودند که قانون اساسی باید به رفراندوم گذاشته شود و تمام نهادها در حکومت باید با رای مردم شکل بگیرد. قانون اساسی ما به قول برخی حقوقدانان که تمام قوانین اساسی دنیا را مطالعه کرده بودند در یک سفری به من می‌گفتند که قانون اساسی جمهوری اسلامی در آن دو چیز جمع شده: یک آرمان، دو دموکراسی.

او گفت:

دشمن امروز رشد اقتصادی ما را نمی خواهد ولی اتفاق افتاده است. در منطقه هر جا دشمن خواست نتوانست، هر جا ما خواستیم توانستیم. با مشارکت مردم بسیاری از مسائل حل شده و بیش از گذشته حل خواهد شد.

رئیسی ادامه داد:

راهی که امیرالمومنین برای ما گذاشته امر به معروف و نهی از منکر است. هر جا در هر حوزه ای، شما باید این کار را بکنید. دفاع ایران از غزه سفارش امیرالمومنین (ع) و طرفداری از مظلوم و خشم نسبت به ظالم از اصول قانون اساسی ماست.

وی گفت که اگر کشورهای اسلامی به قرآن توجه می‌کردند امروز رژیم صهیونیستی جرات نمی‌کرداینقدر جنایت کند. اگر کشورهای اسلامی بجای اعتماد به آمریکا و استکبار جهانی به قرآن و امت اسلامی عمل می‌کردند، به آیات حیات بخش قرآن عمل می‌کردند، وضع مردم غزه و فلسطین این نبود. رژیم صهیونیستی از اختلاف کشورهای اسلامی استفاده می‌کند.

رئیسی با بیان این که باید آستانهٔ تحملمان را برای شنیدن نقد بالا ببریم گفت:

نقد مصلحانهٔ منصفانه برخلاف تهمت و تخریب و اتهام می‌تواند مشکلات را حل کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان