تلاش کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 14:17

تلاش کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم

شماره: 25102
Aa Aa

او با بیان این که در موضوع پزشکی و رادیودارو در رده سوم دنیا حرکت می‌کنیم گفته تلاش کردیم تاثیر توسعه هسته‌ای بر زندگی مردم را افزایش دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران؛
تلاش کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم

 محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای گفت:

تلاش کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان این که سازمان انرژی اتمی براساس سند جامع اقدام می‌کند اظهار داشت:

تلاش کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم و توسعه هسته‌ای را در همه زمینه‌ها و تاثیر آن بر زندگی مردم را افزایش دهیم. تلاش کردیم در فضای آرام جلوه‌های هسته‌ای سازی را در اقتدار ملی نمایان کنیم و بتوانیم یک ریل‌گذاری برای تحقق این شعار و جهت‌گیری داشته باشیم.

او گفت:

سند جامع راهبردی سازمان برای نخستین بار در این دولت تهیه و تصویب شد. 

وی همچنین بیان کرد:

توسعه نیروگاه‌های اتمی در دستور کار سازمان است. نیروگاه‌های ۲ و ۳ در بوشهر و چند نیروگاه دیگر در استانهای خوزستان و هرمزگان آغاز شده است.  امسال نیز نخستین بتن‌ریزی نیروگاه کارون را خواهیم داشت و به زودی به مرز پنج هزار نفر نیروی فعال در نیروگاه بوشهر خواهیم رسید. 

او با بیان این که در ۱۴۰۲ حجم فعالیت‌ها در بخش پرتودهی دو و نیم برابر حجم فعالیت این بخش در سال ۱۴۰۱ بود گفت:

در سال ۱۴۰۲ در بخش پزشکی و سلامت در بخش رادیوداروها ۱۵ دستاورد جدید را ثبت کردیم. رادیوداروها از جنس درمانی و تکمیلی در بحث تشخیصی هستند که در بخش های بیماری‌های عصبی یا سرطان کاربرد دارد.

وی ادامه داد:

در پزشکی و رادیودارو پانزده دستاورد جدید را ثبت کردیم که می‌توان ادعا کرد سازمان در رده سوم دنیا در این بخش حرکت می‌کند. رادیوداروهای ما از جنس درمانی است که تومورهای سرطانی از جمله پروستات را بهبود می‌بخشد.

او از ثبت ۱۵ دستاورد هسته‌ای در بخش پزشکی خبر داد و گفت:

در حوزه رادیو داروها بحث استفاده از اشعه آلفا است که برای اولین بار در دنیا صورت می‌گیرد. با استفاده از فناوری اشعه آلفا قادر شدیم در مرز دانش حرکت خود را حفظ کنیم و پیشتازی داشته باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان