جامعه ی توسعه یافته‌ فاقد عدالت جامعه علوی نیست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 5:44

جامعه ی توسعه یافته‌ فاقد عدالت جامعه علوی نیست

شماره: 18854
Aa Aa

درصددیم کشور پیشرفته شود اما جامعه پیشرفته‌ای می‌خواهیم که علاوه بر صنایع و ابزارهای تولید در معنویت، اخلاق و عدالت نیز در آن پیشرفت کند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
جامعه ی توسعه یافته‌ فاقد عدالت جامعه علوی نیست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نخستین جلسه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی بر ضرورت انسجام در کارهای جهادی تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

با اتکا به تجربه ۴۳ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی حرکت جدیدی را با احیای جهادسازندگی در بستر گام دوم انقلاب رقم خواهیم زد که در شأن ملت بزرگ ایران و در راستای اجرای منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد. انقلاب هیچ‌گاه از حرکت‌های جهادی و سازندگی جدا نخواهد شد.

او با بیان اینکه علی‌رغم ادغام جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی حرکت‌های جهادی در جامعه متوقف نشد افزود: با وجود ادغام، گروه‌های جهادی به صورت خودجوش و آتش به اختیار در جای جای کشور فعالیت‌های خود را ادامه دادند اما مشکل این بود که هماهنگی لازم را نداشتند.

او گفت:

تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می‌تواند از محورهای فعالیت شورای‌عالی جهادسازندگی خصوصا در مناطق روستایی و مناطق حاشیه‌ای شهرها باشد. دایره فعالیت‌های جهادسازندگی باید روستاها، حاشیه شهرها و برخی مناطق شهری را دربرگیرد. شورای‌عالی جهادسازندگی باید مشوق و حامی گروه‌های جهادی باشد. لازم است هر کس که با انگیزه جهادی در میدان حضور دارد مورد حمایت قرار گیرد تا انگیزه او به سردی نگراید. موفقیت این کار در مردمی‌سازی است و هر کاری مردمی شود ماندگار خواهد شد. جهاد سازندگی جوهره گفتمان انقلاب اسلامی است لذا همه دلبستگان و علاقمندان به انقلاب باید به خیل عظیم گروه‌ها، اقدامات و حرکات جهادی بپیوندند. ما درصددیم که کشورمان پیشرفته شود و این پیشرفت در پرتو عدالت شکل می‌گیرد. نگاه توسعه‌ای بیشتر ناظر بر توسعه اقتصادی است اما پیشرفت، تمامی نیازهای انسان را در برمی‌گیرد. ما جامعه پیشرفته‌ای می‌خواهیم که پیشرفت آن تنها در حوزه صنایع و ابزارهای تولید نباشد،بلکه در معنویت، اخلاق و عدالت نیز در آن پیشرفت کند. جامعه توسعه یافته‌ای که فاقد عدالت باشد جامعه علوی نیست بلکه جامعه علوی جامعه‌ای است که رفاه و پیشرفت آن در پرتو عدالت باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان