جهان اسلام را برای ظهور آماده می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 12:02

جهان اسلام را برای ظهور آماده می کنیم

شماره: 23674
Aa Aa

اما جمعه قم گفته با اطاعت از رهبری، هوشیاری مردم و حفظ و تداوم ارتباط با کشورهای اسلامی و منطقه دست متجاوزین را قطع خواهیم کرد.

نفاق، چهره خود را در سیاست و اقتصاد نشان می‌دهد؛
جهان اسلام را برای ظهور آماده می کنیم

سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم عنوان کرد: 

وقتی گفته می‌شود در برابر دشمن تقوا داشته باشید یعنی حرکات دشمن را زیر نظر داشته باشید و مراقب حرکات خود در مقابل دشمن باشید تا خوراکی برای دشمن فراهم نشود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، وی اظهار کرد:

وحدت در اصطلاح سیاسی به معنای تلاش برای نزدیک شدن، حذف فاصله‌ها، هم نظری و هم افقی در فهم شرایط و رسیدن به هدف گذاری‌های یکسان مبتنی بر منافع مشترک است. رویکرد وحدت گر، رویکردی است که در آن برای رفع اختلافات تلاش می‌شود اما این امر به این معنا نیست که همه اختلافات قابل رفع شدن است زیرا این امر امکان‌پذیر نیست اما وحدت به این معنا است که بیش از اینکه بر اختلافات تمرکز شود، اشتراکات مورد توجه همگرایی قرار گیرد. در این نگاه تکثر که بنیان شکل گیری زندگی بشر است نادیده گرفته نمی‌شود،بلکه آرمان‌ها و مشکلات مشترک بیشتر دیده می‌شود. وحدت همیشه به عوارض اختلافات، واگرایی‌ها و اینکه بیگانگان از این تفرقه سود می‌برد نگاه دارد. در این نگاه اختلاف افکنی همیشه ریشه در درون ندارد بلکه دشمنان و معارضان یک امت منتظر فرصتی هستند که اختلاف بیندازند تا سود ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان وحدت اسلامی مثلت صهیونیست، استکبار و ارتجاع است اضافه کرد:

این‌ها مهمترین عملیات خود را ایجاد اختلاف و تفرقه بین ملسمین و دوقطبی کردن جهان اسلام و نابود کردن راهبرد وحدت قرار دادند. با اطاعت از رهبری، هوشیاری مردم و سیاست دولت سیزدهم بر حفظ و تداوم ارتباط با کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه، دست متجاوزین به وحدت امت اسلامی را قطع خواهیم کرد. با اطاعت از رهنمودهای رهبری و به برکات خون شهدا و ایثارگران تلاش خواهیم کرد که به کوری چشم دشمنان، اسلام ستیزان و قرآن سوزان جهان اسلام را برای ظهور منجی بشریت آماده کنیم.

سعیدی با بیان اینکه نفاق، چهره خود را در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و… نشان می‌دهد اظهار کرد:

خداوند پیام می‌دهد که اسلام منافقان مقطعی است. وقتی خداوند از لطف خود به آن‌ها بخشید، در دادن صدقات، پرخاشگرانه خوددداری می‌کنند زیرا آن‌ها به هنگام فقر و ضعف اسلام را قبول دارند ولی وقتی بی نیاز از مال شدند، کفر و نفاق شان ظهور می‎کند و قول و قرارهایشان را زیرپا می‌گذارند. دروغ آن‌ها مثل کشتی نشینانی است که در طوفان‌ها توبه می‌کنند و تعهد می‌دهند هر زمانی که نجات پیدا کردند موحد می‌شوند ولی وقتی نجات می یابند به شرک خود بر می‌گردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان