دادگاه یونان حکم توقیف محموله نفتی ایران را لغو کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 23:48

دادگاه یونان حکم توقیف محموله نفتی ایران را لغو کرد

شماره: 18129
Aa Aa

سفیر ایران در آتن نوشته با پیگیری‌های فشرده دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و محموله نفت مسترد خواهد شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن تایید کرد؛
دادگاه یونان حکم توقیف محموله نفتی ایران را لغو کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت که دادگاهی در یونان حکم قبلی مبنی بر توقیف نفتکش حامل نفت ایران که به آمریکا اجازه کنترل‌ آن را می‌داد را لغو کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، احمد نادری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن در صفحه توئیتر این سفارتخانه این خبر را تایید کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن با اشاره به لغو حکم دادگاه اولیه برای مصادره نفت متعلق به ایران از سوی دادگاه تجدیدنظر یونان اعلام کرد:

در پی پیگیری‌های فشرده دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد. ‏تا اطمینان از اجرای کامل حکم، موضوع در دستورکار رایزنی‌های فشرده دو کشور باقی می‌ماند. ‏پاسداشت حقوق ملت ایران خط قرمز ماست.

گارد دریایی یونان ۱۹ آوریل نفتکش روسی پگاس حامل نفت ایران را در سواحل جزیره ائوبویا توقیف کرد.

چند روز بعد نام این کشتی به لانا تغییر کرد و یونان اعلام کرد ۱۱۵ هزار تن نفت آن را به ایالات‌ متحده آمریکا تحویل می‌دهد.

پس از آن نیروی دریایی سپاه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد.

این دو کشتی با نام‌هایPrudent Warrior و Delta Poseidon و تحت پرچم یونان یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان