در نهادهای امنیتی افرادی ناشناخته با اختیارات گسترده وجود دارند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 20:38

در نهادهای امنیتی افرادی ناشناخته با اختیارات گسترده وجود دارند

شماره: 20482
Aa Aa

این افراد با اسم مستعار دارای اختیارات فوق‌العاده زیادی شده‌اند و می‌توانند حتی به قضات قوه قضاییه بگویند چه جور حکم بدهید چه جور زندانی کنید.

مثل نقل و نبات مامور سازمان سیا می سازند؛
در نهادهای امنیتی افرادی ناشناخته با اختیارات گسترده وجود دارند

محمد سرافراز، رئیس پیشین صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:

در نهادهای امنیتی، افرادی با اسم مستعار و ناشناخته وجود دارد که دارای اختیارات فوق‌العاده زیادی شده‌اند یعنی می‌توانند حتی به قضات قوه قضاییه بگویند چه جور حکم بدهید چه جور زندانی کنید. نهادهای حاکمیتی چون پول و قدرت زیادی دارند کارکرد حزبی پیدا کرده اند. این نهادها به شکل غیرعلنی و غیررسمی با توجه به قدرت مالی، اطلاعاتی و سیاسی که دارا هستند تعیین می کنند چه کسی رییس جمهور شود یا فلان افراد (در مجلس) رای بیاورند. از نظر سیاسی این امر موجب یک فساد سیستماتیک شده که عاقبت خوشی برای کشور نخواهد داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او همچنین اظهار داشت:

به جای اینکه ببینند معترضین چه می خواهند و باید در مقابل آنها چه کنند، خیال خود را راحت کرده و می گویند اینها عامل دشمن هستند. مثل نقل و نبات مامور سازمان سیا می سازند و همه مشکلات را حاصل فضای مجازی می‌دانند. بخش زیادی از کارهای اینها خلاف قانون اساسی است اما چون کسی وجود ندارد با این افراد برخورد کند هرکاری که دلشان می خواهد می کنند. ما می بینیم در اتفاقات روزهای اخیر و سال 98 سیستم امنیتی ما هیچ چیزی را بر عهده نمی گیرد. در سال 1398 از 300 تا 1500 نفر کشته اعلام شده است اما حتی یک مورد وجود نداشته که بیایند بگویند ما اشتباه کرده ایم. هیچ چیزی بر عهده نمی گیرند و وقتی سیستم را در حالت امنیتی قرار می دهند تمام نهادها را از کارکرد خود خارج می کنند. صداوسیما در اختیار این افراد قرار گرفته است و به آن گفته می شود چگونه خبر، روایت، اعتراف و ... منتشر کند و همین باعث شده یک بی اعتمادی در جامعه شکل بگیرد. واقعیت ها گفته نمی شود و در عین حال روایت های جعلی و غیرواقعی با نام جنگ روایت ها خلق می شود. یکی از اشکالات این است که (این افراد) تنها روشی که  بلد هستند، بگیر و ببند و جاسوس سازی است زیرا می خواهند واقعیت بزرگی که تا به امروز پنهان بوده روشن نشود. آن واقعیت بزرگ نفوذ زیاد دستگاه های امنیتی اسرائیل و آمریکا است چون (موساد و سیا) فهمیده اند وقتی گرفتار مشکل می شویم به سیستم امنیتی رجوع می شود لذا اگر کسی بخواهد کاری در کشور بکند از همین شیوه بهره می گیرد نه از یک خبرنگار بدبخت که می خواهد چند عکس و گزارش تهیه کند. این دستگاه ها از کارکرد اصلی خود خارج شده اند و از چشم ملت هم افتاده اند. من نمی توانم بگویم همه اینها اتفاقی بوده است. من به آقای سلامی فرمانده سپاه گفتم اینها اول صداوسیما را زدند و سپس به سراغ سپاه رفته اند. به ایشان گفتم که اینها چطور در حال بی اعتبار کردن سپاه با جاسوس معرفی کردن محیط زیستی ها، وقایع سال 98 و ... هستند از سوی دیگر در حال بی اعتباری نهاد رهبری و نهاد دولت هستند. اگر این نقشه را سازمان سیا ریخته است باید به آن دست مریزاد گفت. به نظر من خیلی ها فهمیده اند که چه اشتباهی مرتکب شده اند. صحبت من این است که ما در چنین وضعیتی قرار گرفته ایم که مسئولان نمی توانند وظایف قانونی خود را انجام نمی دهد. من 6 سال پیش وقتی دیدم نمی شود ادامه دهم، استعفا دادم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان