راه حل نهائی تشكيل كشور فلسطين است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 0:47

راه حل نهائی تشكيل كشور فلسطين است

شماره: 25201
Aa Aa

عملیات نظامی اسرائیل در غزه جهنمی خشمگین را به همراه داشته و خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان پایان دادن به چرخه خونین فرا رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت؛
راه حل نهائی تشكيل كشور فلسطين است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت با اشاره به بحران‌های مختلف ناشی از درگیری‌های اسرائیل و حماس تاکید کرد که در چند جبهه چالش‌ها در حال شدت گرفتن هستند و لازم است که همه طرفین برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تلاش کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

«اکنون زمان توقف چرخه خونین در خاورمیانه فرا رسیده است».

گوترش با انتقاد از اسرائیل خواستار تسهیل دسترسی نیروهای سازمان ملل به بخش‌های مختلف غزه و انتقال مواد مورد نیاز شد.

او با تاکید بر ضرورت آزادسازی فوری اسيران اسرائیلی و تامین نیازهای حیاتی شهروندان غزه همکاری برای رسیدن به این نتیجه را یک «وظیفه جهانی» دانست.

گوترش نقش «دولت فلسطینی» را حیاتی دانست و گفت که راه حل نهایی تشکیل کشور مستقل و دموکراتیک فلسطین در همسایگی اسرائیل است تا شهروندان فلسطینی و اسرائیلی بتوانند در کنار هم زندگی کنند. 

او تلاش برای رسیدن به این هدف را «مسئولیت اخلاقی» اعضای شورای امنیت دانست.

دبیرکل سازمان ملل با بیان این که عملیات‌های ارتش اسرائیل در غزه که از ۷ اکتبر آغاز شده‌اند باعث ایجاد یک جهنم سوزان شده‌اند ادامه داد:

خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد.

وی با بیان این که یونیسف گزارش داده در حملات کور و وحشتناک در غزه ۱۳۹۰۰ کودک کشته شده‌اند ادامه داد:

محدودیت‌های وضع‌شده از سوی اسرائیل باعث پیچیده‌تر شدن ارسال کمک به افراد نیازمند در نوار غزه شده است.  اسرائیل اخیراْ بیش از ۴۰ درصد درخواست‌های سازمان ملل برای رساندن کمک به غزه را رد کرده است. امدادگران دارند به طرز وحشتناکی در غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویدادها هستم. 

او گفت:

سال گذشته شاهد بیشترین تعداد حمله از سوی شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری بودیم. عدم پیشرفت به سمت راهکار دو دولتی موجب خواهد شد اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هر دو زیر سایه مستمر تهدید به خشونت زندگی کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان