ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 12:01

ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم

شماره: 23868
Aa Aa

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته در پیام‌های علنی و غیرعلنی‌مان به ایران به وضوح گفته‌ایم که نباید جنگ را گسترش دهد یا از این وضعیت بهره‌برداری کند. همان طور که گفتم اگر به نظامیانمان حمله شود پاسخ خواهیم داد.

اسرائیل نمی‌تواند غزه را اشغال کند؛
ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری و متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیامدهای آن از جمله گسترش جنگ گفت:

ما به وضوح گفته‌ایم که به دنبال درگیری با ایران نیستیم. نمی‌خواهیم این درگیری به هر طریقی گسترش پیدا کند.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، میلر ادامه داد:

«اما همان‌طور که وزیر امور خارجه (آمریکا) گفت ما از منافع و کارکنان آمریکا در منطقه دفاع خواهیم کرد. تا به حال هم اقداماتی در این راستا انجام داده‌ایم. به گفته وزیر دفاع اگر لازم باشد اقدامات دیگری انجام دهیم در زمان و مکانی که بخواهیم انجامش خواهیم داد.»
او همچنین در پاسخ به سوالی دیگری درباره اظهارات وزیر امور خارجه ایران راجع به پاسخ جنبش مقاومت به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی گفت:

«من فقط می‌گویم که در پیام‌های علنی و غیرعلنی‌مان به ایران به وضوح گفته‌ایم که نباید این جنگ را گسترش دهد یا از این وضعیت بهره‌برداری کند. همان طور که گفتم اگر به نظامیانمان حمله شود پاسخ خواهیم داد.»

اسرائیل نمی‌تواند غزه را اشغال کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

ما به صراحت اعلام کرده‌ایم اسرائیل نمی‌تواند غزه را اشغال کند و وزیر خارجه آمریکا هم از اسرائیل خواسته تلفات غیرنظامیان در غزه را به حداقل برساند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:

آنتونی بلینکن روز جمعه به اسرائیل سفر خواهد کرد تا ضمن اعلام همبستگی بر لزوم کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی تاکید نماید.

سفر بلینکن که شامل توقف در اردن می شود، دومین سفر او به خاورمیانه در کمتر از یک ماه است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات ارشد دیدار خواهد کرد و اطلاعاتی در مورد اهداف نظامی اسرائیل و برنامه‌های آن برای دستیابی به این اهداف دریافت خواهد کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان