بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 3:46

بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

شماره: 25197
Aa Aa

 در عملیات وعده صادق بیش از ۱۰ کشور تمام امکانات خود را به‌کار گرفتند تا کار نیروهای ما را خنثی کنند اما نتوانستند| دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان مرگ بر اسراییل را ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید.

در غرب به دنبال تبلیغ همجنس‌بازی هستند؛
بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در سفر به سمنان و در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد این استان گفت:

افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد و مقوله قاچاق خنجری بر پشت تولید به شمار می رود که مبارزه با آن می‌تواند کمک به تولید باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است اضافه کرد:

هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شد و به چرخه برگشته است. هدف‌گذاری شده که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود.

وی ادامه داد:

از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

او با اشاره به لزوم فعال شدن کارگروهی برای فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها افزود:

 از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستم که کارگروهی برای فعال شدن آن دسته از واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها در آمده و عددش را تا ۲ هزار واحد تولیدی بیان می‌کنند تشکیل شود. کارگروه فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها که وزارت صمت و بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید در آن باید عضویت داشته باشند با برنامه‌ریزی ستاد احیا می‌تواند سرعت برگرداندن واحدهای دارای مسائل مالی به چرخه تولید را افزایش دهد.

رئیسی خاطرنشان کرد:

امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. مشارکت مردم ساز و کارهایی نیاز دارد. یکی از بخش‌هایی که حتما می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد تعاونی‌هاست. افرادی که در تعاونی‌ها عضو هستند و آمادگی و تمکن دارند می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند. 

اتاق تعاون، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش‌هایی که در حوزه تعاون فعال هستند، بدانند امسال یکی از جلوه‌های تقویت مشارکت مردم میدان دادن به تعاونی‌هاست. میدان دادن به بخش خصوصی فعال در این مسیر بسیار مهم است. تلاش همه دولتمردان و فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی و تعاونی و دولتی برای تحقق شعار سال ضروری است. همگان با اخلاص تلاش کنند که این کار انجام شود.

رییس دولت سیزدهم با بیان این‌که دولت توجه ویژه‌ای به حمایت‌های حقوقی دارد اظهار کرد:

وزیر صمت و معاونان و مدیران این وزارتخانه انگیزه و تلاش جدی برای کمک به جهش تولید دارند البته جهش تولید به معنای رشد یک درصدی نیست. جهش یعنی عدد قابل توجهی رشد داشته باشیم. امروز می‌بینیم که به دست جوانان ما رژیم صهیونیستی و حامیانش ذلیل شده‌اند. همین جوانان ما توان احیای کارخانه‌های راکد را هم دارند.  

او اظهار کرد:

برنامه دولت این است که هم از دولت حمایت کند و هم حامی کارگرانی باشد که بازوان توانای آن‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در عرصه اقتصادی و تولیدی کشور رقم بزند. برنامه‌ها و اقدامات دولت در همین جهت است که بتواند مسکن کارگری را فعال کند و تعاونی‌های کارگری را برای رفع مشکل مسکن کارگران عزیز فعال شود. در تمام کشور اعلام شده که این تعاونی‌ها فعال شوند و زمین‌ هم برای ساخت مسکن کارگری در اختیارشان قرار بگیرد. فعال شدن تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف در دستور کار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم. مدیران هم در تلاش هستند که مساله دستمزدها و مسکن و درخواست‌های متعدد کارگران از سوی کارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شود.

وی گفت:

اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد و تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر نیز گفت:

دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف مردم را ناامید کند و یأس را در دل جوانان به جای امید بگذارد. با ایجاد شبهه‌های علمی بین مردم و جوانان، هم ایمان را هدف قرار داده و هم امید را. می‌خواهند بی‌دینی را جایگزین دین‌مداری کنند.

وی بیان کرد که یکی از مشخصه‌های مهم برای یک انسان سالک و دلداده به انقلاب که در سخنان رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید شده امید به آینده است.

او با اشاره به اینکه دشمن رشد اقتصادی نمی‌خواست اما به دست جوانان ما این مساله محقق شد ادامه داد:

می‌خواستند کارخانه‌ها تعطیل شوند اما در کشور هشت هزار و ۴۰۰ کارخانه و کارگاه به چرخه تولید بازگشت و اشتغال ایجاد شد.

وی تاکید کرد:

«وعده صادق» به دشمن یک پیام دارد. این که تولیدکننده ما در سنگر تولید و رزمنده و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان و رژیم صهیونیستی با یک دنیا امید حرکت می‌کنند و یقین داریم با نگاه «ما می‌توانیم» همه مسائل حل خواهد شد.

رئیسی با اشاره به اینکه دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان مرگ بر اسراییل را ننویسید تا حساس نشوند ادامه داد:

اما امروز موشک‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید. در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شعار ما این است که «ما می‌توانیم.»

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ شغل با احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد دوباره زنده شد تاکید کرد:

دشمن نمی‌خواهد کشاورزی در کشور رونق داشته باشد. دشمن می‌خواهد واردکننده کالای اساسی باشیم. دولت سیزدهم سال اول چهار و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد، سال دوم هفت و نیم میلیون تن و سال سوم خرید به ۱۱ میلیون تن گندم رسید؛ این یعنی کشاورزی روز به روز فعال‌تر می‌شود و پیرو آن صنایع تبدیلی رونق می‌گیرد.

به گفته رئیسی بنای این دولت آن است که چه در این استان و چه در سراسر کشور اگر زندگی مردم درگیر مشکلی باشد ما از کنار مشکل عبور نکنیم بلکه بنای دولت آن باشد که برای چاله‌ها چاره کنیم نه این‌که از کنار مشکل عبور کنیم.

وی درباره ساخت مسکن نیز گفت:

موضوع مسکن از دغدغه‌های دولت است و استاندار نیز پیگیری‌های جدی در این زمینه داشت.

وی ابراز کرد:

مردم بنده را به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت می‌بینند که ابراز محبت می‌کنند. این ابراز لطف برای من و همکارانم مسئولیت‌آور است. همچنان که رهبر معظم فرمودند حضور دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی روز قدس ضمن این‌که جای تقدیر دارد، برای همه ما مسئولیت‌آور و مسئولیت‌ساز است.

سال ۱۴۰۳ از مدیران انتظار اندیشیدن و عمل کردن انقلابی داریم

رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان سمنان نیز گفت:

هر دستگاهی برای عملکرد خود آماری ارائه می‌دهد ولی محصول و‌نتیجه کار مهم است که به ارتقای علم و افزایش رضایت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی بینجامد.  بازنگاه در فرآیند ها ضروری است و هر مدیری باید به فرآیند انجام کارها بنگرد و‌دقت و سرعت آن را مورد ارزیابی قرار دهد. در سال ۱۴۰۳ از مدیران انتظار اندیشیدن و عمل کردن انقلابی داریم.

در صنایع پیشرفته نظامی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم

او با بیان این که سران دیگر کشورها در رسیدن سلاح‌های ایرانی به سرزمین غصب‌شده فلسطین تردید داشتند گفت:

در صنایع پیشرفته نظامی حرف‌‎های زیادی برای گفتن داریم که نتایج آن را شاهد بودیم. در عملیات وعده صادق بیش از ۱۰ کشور تمام امکانات خود را به‌کار گرفتند تا کار نیروهای ما را خنثی کنند اما نتوانستند.

اما نتوانستند و کار مخلصانه، با انگیزه و با اندیشه نیروهای ما به نتیجه رسید.

اگر بازهم خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند آن‌چنان پاسخی به او و حامیانش می‌دهیم که پشیمان شوند

‌رئیسی در اجتماع ‌مردم شاهرود هم گفت:

اسرائیلی‌ها فکر کردند می‌توانند ایران را مورد تجاوز قرار دهند و به سفارت ایران حمله کردند لذا باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آنها را تنبیه کرد. اگر اسرائیل خطا ‌کند، اگر اشتباه کند و بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به خاک ایران کند بدا‌ند چنان پاسخی خواهیم داد که اسرائیل و حامیانش پشیمان خواهند شد. 

او اظهار داشت:

در مذاکره با برخی کشورهای‌ غربی به آنها گفتم مبادا با زبان زور با ملت ایران سخن بگویید؛ ملت ایران دارای منطق است و زورگویی دورانش تمام شده است.

وی گفت:

هرگز میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد و دشمنان بدانند اگر بخواهند با زبان زور با ملت ایران سخن بگویند با تمام قدرت در مقابل آنها خواهیم ایستاد‌. گذشت زمانی که با برجام ۱ و ۲ می‌خواستند بر روی موشک‌های ایران مذاکره ‌کنند؛ در دولت سیزدهم هرگز اجازه نخواهیم داد با قدرت دفاعی ایران کسی مذاکره کند.

 در غرب به دنبال تبلیغ همجنس‌بازی هستند

سیدابراهیم رئیسی در جشن واگذاری ۲۰۵۸ واحد مسکونی و  ۱۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت استان سمنان اظهار داشت:

خانواده در فرهنگ دینی ایران محور است و باید برای تشکیل خانواده تلاش شود چرا که غرب به دنبال این است که در ایران خانواده‌ای تشکیل نشود و بر این موضوع بسیار هم تمرکز کرده‌اند.

وی از بحران خانواده به تهدید بزرگ بشر نام برد و افزو‌د:

در غرب به دنبال این هستند که نسل بشر را قطع کنند و تبلیغ همجنس‌بازی را در دستور کار دارند لذا تشکیل خانواده را باید به طور جد در دستور کار قرار دهیم.

عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید و موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد 

سید ابراهیم رئیسی در اجتماع نمازگزاران جمعه شهرستان دامغان نیز با تاکید بر اهمیت توسعه کشور و استفاده از همه ابزارها و امکانات در این زمینه اظهار داشت:

توسعه کشور با حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی موجود در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن هیچ جای نگرانی ندارد و باید با تکیه بر فرهنگ بومی مسیر پیشرفت کشور را طی کنیم.

رئیسی همچنین به مشکل آب اشاره و خاطرنشان کرد:

دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار با ناترازی‌های گسترده در زمینه تامین آب، برق، گاز، مسکن، اشتغال و مسائل مختلف از جمله شیوع کرونا و تلفات روزانه بالای 700 نفر در کشور مواجه بود که به فضل خدا و با تکیه بر جوانان کشور توانستیم وضعیت را متفاوت کنیم. دشمن به دنبال توقف رشد و تولید کشور و ایجاد نارضایتی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود اما با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» و کمک مردم توانستیم در سه سال گذشته رشد اقتصادی را که در طول دهه 90 به طور متوسط زیر 1 درصد بود به 4 تا حدود 6 درصد برسانیم.

رئیس جمهور با اشاره به بازگشت حدود 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید گفت:

جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ دشمن نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند، اما ملت ایران اراده کرده که در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی رشد کند و اراده این ملت تاکنون بر اراده دشمن پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد افزود:

دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند اما این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیروهای مسلح ما شد، هم نشان دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد. امروز همه گروه‌ها، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی متحد و متفق هستند که این اقدام، اقدامی ضروری، لازم، وحدت‌بخش و مایه افتخار و اقتدار برای کشور بزرگ ما بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان