بخش هایی از اسناد بسته را باز می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 21 ارديبهشت 1403 - 22:58

بخش هایی از اسناد بسته را باز می کنیم

شماره: 19443
Aa Aa

انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب تاریخ و امام از محبوب ترین رهبران تاریخ است| ممکن است هزار اشکال باشد که هست اما با ناامیدی به جایی نمی رسیم.

سید حسن خمینی عنوان کرد؛
بخش هایی از اسناد بسته را باز می کنیم

سید حسن خمینی در مراسم سی و چهارمین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت:

جمهوری اسلامی حکومتی بر آمده از یک اراده ملی است و اگر کسی آن را انکار کند گویی چشمه خورشید را در صبح منکر می شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او ادامه داد:

بیشتر انقلاب های دنیا بیشتر به کودتا، شورش یا نهایتا جنبش شبیه هستند ولی 98 درصد مردم ما به این انقلاب رأی «آری» دادند. امری که در روزگار ما بدیهی است، وقتی به جلو می رود به یک باره می بینید که قلب شده است. بعد هم شبهه ای را باقی می گذارند و کسانی هم به انگیزه های دیگری در این شبهه می کنند. انقلاب ما فقط مردمی‌ترین انقلاب قرن نیست بلکه مردمی‌ترین انقلاب تاریخ است. امام فقط محبوب ترین رهبر قرن نیست، از محبوب ترین رهبران تاریخ است اما ببینید امری به این وضوح هم امروزه مورد تردید واقع می شود و  یک عده هم خوششان می آید و این تردیدها را به دروغ تأیید می کنند.

وی گفت:

امروز فضای مجازی واقعیتی است و تقابل با آن هم آب در هاون کوبیدن است اما این هم مثل هر بستری دیگر است که در آن می شود دروغ گفت؛ دروغ هایی که بزرگ است ولی ممکن است کسی آن را باور کند و بر آن پایه و اساسی را قرار دهد. یکی از راه های تحریف همین قلب واقعیت هایی است که شرایط را عوض می کند. آنقدر دروغ های بیّن می گویند که مطابق آن افرادی می گویند شاید درست بوده. ابتدا هم با شایدها شروع می شود و یواش یواش در مسئله ای که آدم فکر می کند از این روشن‌تر نمی شود شبهه می کنند. همه هویت جمهوری اسلامی به امام است و اگر امام را بگیرند این ساختمان فرو می ریزد حتی اگر شکلش بماند جانش می رود. لذا باید از رهبر معظم انقلاب تشکر کرد که دائما این نکته را به همه تنبه می دهند. شاید هیچ کسی مانند ایشان در این مسئله عزم نداشته باشد که تنبه بدهد به این نکته توجه کنید و اگر فراموش کردید در حقیقت کسی هستید که بر سر شاخه بن می برید. همه بر سر خوان گسترده مردم ایران، انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و باید در این زمینه کار کنند. مسئولیتشان را باید از آنها مطالبه کرد.

او اظهار داشت:

ما نباید بنشینیم که دشمنان امام هر روز موضوعی برای ما درست کنند و ما به دنبال جواب راه بیفتیم. فضای جدال فرهنگی و بحث را ما باید تعیین کنیم. در اثر این رفتارهای آنان به راحتی جای قربانی و جلاد عوض می شود. پرونده های بسته ای که در جمهوری اسلامی هست و بخشی از آن در اختیار ما است باید به عنوان یک عنصر مبیّن در این فضا در معرض عموم قرار بگیرد. طبیعتا یکی از بخش های آن انتشار اسناد است. بخش های زیادی از اسناد ما بسته بوده و ان شاء الله بنا داریم در آینده اسناد را باز کنیم. این اسناد باز شده خیلی از نقدها را پاسخ می دهد. به صورت گزینشی هم باز نمی کنیم. دوره های زمانی پیش رفته و مؤسسه باید به سمت باز کردن اسناد خودش پیش برود. الآن یک فضای عمومی وجود دارد که در آن به مدد فضای مجازی همه افراد در یک لحظه همه جا حضور دارند. ما از این فضا عقب هستیم البته ما مراقب هستیم که تحریف صورت نگیرد، بحث جناحی نشود و کسی نخواهد از این مجموعه برای مطامع خودش استفاده کند.

وی گفت: امروز در جمهوری اسلامی همه باید نسبت به امیددهی حساس باشند. ممکن است هزار اشکال باشد که هست اما با ناامیدی به جایی نمی رسیم. امیددهی به آینده کشور و این اندیشه، وظیفه است البته اصلا به معنای این نیست که به روی مشکلات و سختی ها چشم ببندیم ولی به هر حال مجموعه باید با توان خودش نسبت به مسائل داخلی خودش و کشور این امید را پیش ببرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان